لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ: از هر تصمیم ترمپ در قبال افغانستان استقبال میکنیم


ارگ: روابط کابل - واشنگتن، تعریف شده و ستراتیژیک بوده و این روابط "روز به روز" تقویت میابد
ارگ: روابط کابل - واشنگتن، تعریف شده و ستراتیژیک بوده و این روابط "روز به روز" تقویت میابد

ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به نشست رئیس جمهور ترمپ مبنی بر ارزیابی ستراتیژی جدید ایالات متحده برای افغانستان، گفته است که از هر تصامیم قصرسفید استقبال میکند.

انتظار میرود رئیس جمهور ترمپ، فردا (جمعه) در کمپ دیوید، استراحتگاۀ رئیس جمهور در ایالت مریلند، با مقامات ارشد حکومت اش در مورد ستراتیژی جنگ در افغانستان، مشوره کند.

دواخان مینه پال، معاون سخنگوی ریاست جمهور افغانستان گفته است که "مقام های نظامی ایالات متحده، بررسی های شان را انجام داده و هر تصامیم که گرفته شود به صلح و ثبات افغانستان اثر گذار است."

آقای مینه پال، یکبار دیگر تاکید کرده که روابط کابل - واشنگتن، تعریف شده و ستراتیژیک بوده و این روابط "روز به روز" تقویت میابد.

قبل از این رئیس جمهور محمد اشرف غنی نیز ستراتیژی جدید ایالات متحده را مثبت توصیف کرده بود.

باوجود آن که تاهنوز مشخص نیست که واشنگتن چه زمان ستراتیژی جدید را اعلام خواهد کرد، اما جنرال جوزف دنفورد، لوی درستیز عمومی نیروهای مسلح ایالات متحدۀ گفته که ادارۀ رئیس جمهور ترمپ به ایجاد یک پالیسی که متضمن تعهد درازمدت در قبال افغانستان خواهد بود، بسیار نزدیک شده است.

به گفتۀ آقای دنفورد، پالیسی متذکره به درخواست جنرال جان نیکلسن، قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان پاسخ خواهد گفت.

جنرال جان نیکلسن، به خاطر آنچه شکستن بن بست جنگ حکومت افغانستان با طالبان خوانده، از واشنگتن خواستار اعزام سربازان اضافی به افغانستان شده است.

در ستراتیژی جدید ایالات متحده برای افغانستان، چنانچه که گفته شده، گزینه های افزایش سربازان، فشار آوردن بر پاکستان و واگذاری جنگ افغانستان به شرکت های خصوصی امریکایی روی دست قرار دارد.

ارگ: از هرگونه تصمیم ترمپ در قبال افغانستان استقبال میکنیم
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:38 0:00

XS
SM
MD
LG