لینک های دسترسی

Breaking News

کاملا هریس رسماً معاونیت تکت انتخاباتی بایدن را پذیرفت


کاملا هریس، سناتور ایالت کالیفورنیا رسماً معاونیت جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا را پذیرفت.

خانم هریس شام چهارشنبه ۱۹ اگست (۲۹ اسد) در سومین شب کنوانسیون ملی حزب دموکرات به شدت از کارکرد دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده برای رسیدگی به همه‌گیری کروناویروس انتقاد کرد.

با تاکید بر ضرورت مبارزه با نژادپرستی در امریکا و مساوات در پرتو قانون، خانم هریس در سخنرانی خود گفت: "اشتباه نکنید، راه پیشرو آسان نیست. لغزش خواهیم داشت. ممکن کوتاهی داشته باشیم. اما به شما تعهد می‌سپارم که جسورانه عمل کرده و به آزمون‌های مان صادقانه رسیدگی خواهیم کرد. حقیقت را خواهیم گفت."

آقای ترمپ در یک پیام تویتر، ظاهراً در واکنش به سخنان خانم هریس در مورد نژاد پرستی نوشت: "مگر او (هریس) نبود که وی (بایدن) را نژادپرست خوانده بود؟؟؟ او (هریس) نگفته بود که وی (بایدن) نالایق بود؟؟؟"

کاملا هریس نخستین زن سیاهپوست و نخستین زن با ریشۀ آسیای جنوبی است که رسماً به صفت نامزد معاون رییس جمهور در امریکا نامزد می‌شود.

مادر خانم هریس که در سال ۲۰۰۹ درگذشت، متخصص سرطان پستان بود و از هند به ایالات متحده مهاجرت کرده بود. پدر کاملا هریس اقتصاددان بود و از جامیکا به امریکا آمده بود.

در آغاز جلسۀ شام چهارشنبه حزب دموکرات، باراک اوباما، رییس جمهور پیشین ایالات متحده سخنرانی کرد و بر خلاف سنت روسای جمهور پیشین امریکا از رییس جمهور برحال انتقاد کرد و گفت که آقای ترمپ با رهبری "ناکارآ و مستبدگونه" دموکراسی را به مخاطره انداخت.

رییس جمهور ترمپ در واکنش به سخنان باراک اوباما گفت که خود آقای اوباما یک رییس جمهور "ناکارآ" بود و دموکراسی ایالات متحده را در خطر انداخت.

آقای ترمپ در یک کنفرانس خبری با انتقاد از کارکردهای آقای اوباما گفت: "زمانیکه به او گوش می‌دهم وحشتی را می‌بینم که به ما بر جاگذاشت، معاملات احمقانه‌ای که انجام داد. ما اکنون دیوار عالی مرزی خود را داریم. ما امنیت داریم. ببینید او چقدر بد بود، چقدر ناکارا بود."

هلری کلنتن، وزیر خارجۀ پیشین ایالات متحده و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ امریکا که در برابر آقای ترمپ بازنده شد، رای‌دهندگان امریکایی را به شرکت در انتخابات و حمایت از آقای بایدن ترغیب کرد.

همزمان با این، رییس جمهور دونالد ترمپ به سفرهای انتخاباتی خود ادامه داده و به چندین ایالت سفر کرده است.

قرار است شام پنجشنبه ۲۰ اگست، جو بایدن در آخرین شب کنوانسیون ملی حزب دموکرات، رسماً نامزدی اش را از آدرس این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا بپذیرد.

کنوانسیون حزب جمهوریخواه از دوشنبه تا پنجشنبه آینده برگزار خواهد شد و رییس جمهور ترمپ به تاریخ ۲۷ اگست در سخنرانی از قصر سفید، نامزدی اش را خواهد پذیرفت.

مجمع ملی احزاب دموکرات و جمهوریخواه امریکا برای اعلام رسمی نامزدان این احزاب در انتخابات ریاست جمهوری در گذشته مراسم بزرگ برگزار می‌کردند، اما امسال به دلیل همه‌گیری کروناویروس به گونۀ مجازی برگزار شده و سخنرانی‌های از قبل ثبت شده در جلسات نشر می‌شود.

XS
SM
MD
LG