لینک های دسترسی

Breaking News

رازق: مهاجمان از درون میدان هوایی اسلحه بدست آوردند


جنرال رازق گفته است که انتقام خون قربانیان حمله بر میدان هوایی کندهار را می گیرد.
جنرال رازق گفته است که انتقام خون قربانیان حمله بر میدان هوایی کندهار را می گیرد.

قوماندان امنیۀ ولایت کندهار می گوید که مهاجمان بر میدان هوایی آن ولایت، اسلحه را از نزد کسانی به دست آورده بودند که در گذشته به صفت محافظ میدان هوایی در شرکت های خصوصی کار می کردند. شرکت یاد شده اکنون منحل شده است.

جنرال عبدالرازق می گوید که مهاجمان انتحاری اسلحه را از درون میدان هوایی به دست آورده بودند. او گفت که افراد مهاجم در لباس مزدور کاران وارد میدان هوایی شده بودند.

قوماندان امنیۀ کندهار گفت که تحقیقات برای شناسایی افرادی جریان دارد که گمان می رود در این حمله با مهاجمان طالب همکاری کرده اند.

ساحه میدان هوایی کندهار بعد از رویداد مرگبار دیروز
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:03 0:00

رویداد مرگبار در میدان هوایی کندهار منجر به کشته شدن ۳۷ غیرنظامی و سه منسوب امنیتی و نیز زخمی شدن ۳۳ غیرنظامی و هفت سرباز افغان شد.

جنرال عبدالرازق می گوید که ۱۵ تن از کشته شدگان و ۱۴ تن از زخمیان این رویداد را زنان و کودکان تشکیل می دهد. او گفت "انتقام خون خواهران خود و کودکان بی گناه و معصوم را حتماً و به زودی از دشمن نامرد می گیرم".

از سوی دیگر محمد معصوم ستانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان برای حقیقت یابی در مورد این رویداد امروز پنج شنبه وارد ولایت کندهار شد، اما با خبرنگاران دیدار و صحبت نداشت.

بر علاوۀ تلفات نظامیان و غیرنظامیان در این حمله، به یک بازار کوچک خوراکه فروشی و اپارتمان های رهایشی منسوبان نظامی در داخل محوطۀ میدان هوایی خسارات مالی وارد شده است.

XS
SM
MD
LG