لینک های دسترسی

Breaking News

آیا هوش مصنوعی سبب نابودی بشر خواهد شد؟ مقام امریکایی: کار نباید با آنجا بکشد 


پس از آنکه دانشمندان و مقامات شرکت‌های تکنالوژی هشدار دادند که هوش مصنوعی سبب نابودی بشر خواهد شد، رییس ادارهٔ امنیت سایبری ایالات متحده از آنان خواست تا برای جلوگیری از چنین احتمال دست به کار شوند.

جین ایسترلی، رییس ادارهٔ امنیت سایبری و زیربنایی حکومت امریکا روز چهارشنبه ۳۱ می (۱۰ جوزا) گفت: "اگر واقعاً فکر می‌کنید که این قابلیت‌ها منتج به نابودی بشر خواهد، پس بیایید باهم در مورد کاری انجام دهیم."

او در یک محفل خبرگزاری اکسیوس گفت که این شرکت‌ها و دانشمندان باید در مورد کند ساختن سرعت هوش مصنوعی فکر کنند.

این در حالی است که بیش از ۳۵۰ پژوهشگر و مدیران اجرایی شرکت‌های تکنالوژی در مورد خطر هوش مصنوعی هشدار دادند.

آنان گفتند که کاستن خطر نابودی بشر به دلیل هوش مصنوعی باید در کنار سایر خطرات اجتماعی مانند بیماری‌های همه‌گیر و جنگ اتمی، اولویت جهانی باشد.

در میان آنان، بنیانگذار و رییس شرکت هوش مصنوعی باز، رییس بخش تکنالوژی شرکت مایکروسافت، رییس لابراتوار تحقیق هوش مصنوعی شرکت گوگل و جافری هنتن، فردی که پدر هوش مصنوعی خوانده شده، شامل اند.

هنتن در اوایل ماه می وظیفه‌اش را در شرکت گوگل ترک کرد تا به دیگران در مورد خطرات ناشی از هوش مصنوعی هشدار بدهد.

مقامات دولتی امریکایی نیز در مورد خطرات ناشی از هوش مصنوعی هشدار داده اند.

ایسترلی پیش از آن در پوهنتون ویندربلت گفته بود که هوش مصنوعی پرقدرت‌ترین قابلیت عصر کنونی است.

او خطاب به محصلین این دانشگاه گفت: "به باور من هوش مصنوعی پرقدرت‌ترین سلاح عصر ما نیز خواهد بود. یک نفر از این تکنالوژی برای ترتیب محفل نان شب استفاده خواهد کرد و فرد دیگر از این قابلیت برای راه اندازی حملهٔ سایبری یا تروریستی کار خواهد گرفت."

ایسترلی که قبلاً خواستار "مقررات هوشمندانه" در خصوص تکنالوژی هوش مصنوعی و تولیدات آن شده بود گفته است که "شرکت‌ها برای عرضهٔ محصولات این تکنالوژی به بازار عجله دارند و در خصوص مصوونیت آن توجه کافی به خرج نداده اند".

ادارهٔ امنیت سایبری و زیربنایی و وزارت امنیت داخلی امریکا در ماه اپریل برای مبارزه با خطر هوش مصنوعی، برنامهٔ جدیدی را آغاز کردند.

XS
SM
MD
LG