لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد بار دیگر با طالبان در قطر دیدار می‌کند


وزارت خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا گفته است که زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای مصالحۀ افغانستان، با نمایندگان طالبان در قطر دیدار می‌کند تا آنان را به "گفتگوهای همه شمول بین الافغانی" ترغیب کند.

وزارت خارجۀ امریکا با نشر خبرنامه‌ای گفته است که در این سفر که به تاریخ ۲۱ اپریل شروع شد و تا ۱۱ می ادامه می‌یابد، آقای خلیلزاد به افغانستان، هند، پاکستان، قطر، روسیه و بریتانیا خواهد رفت.

در خبرنامه آمده است "در کابل، آقای خلیلزاد با حکومت افغانستان و دیگر افغان‌ها مشورت خواهد کرد تا همه طرف‌ها را به گفتگوهای بین الافغانی ترغیب کند تا باشد که معاملۀ نهایی صلح قطعی شود."

همزمان با آغاز سفر آقای خلیلزاد، مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا، در تماس تلیفونی با محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، ضمن ابراز تاسف از تعویق نشست "بین الافغانی" قطر، از همه طرف‌های دخیل در افغانستان خواست تا به تفاهم رسیده و این روند را سرعت ببخشند.

خبرنامۀ وزارت خارجۀ امریکا افزوده است که آقای خلیلزاد در سفر به بریتانیا، روسیه، پاکستان و هند نیز برای جلب حمایت بین المللی از روند صلح افغانستان خواهد کوشید تا هرگونه معاملۀ ممکن صلح در افغانستان "پایدار" باشد.

این هفتمین سفر آقای خلیلزاد به کشورهای منطقه و جهان و ششمین دیدار وی با نمایندگان طالبان است.

XS
SM
MD
LG