لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد: طالبان در مورد آتش بس بحث کنند


نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان از طالبان خواست به نمایندگان شان صلاحیت بحث روی آتش بس را بدهند.

زلمی خلیلزاد در چند پیام تویتر ضمن بیان این نکته، آتش‌بس سرتاسری در افغانستان را یگانه راه برای پایان بخشیدن خشونت‌ها در این کشور خوانده است.

آقای خلیلزاد نگاشته است "ایالات متحدۀ امریکا در مذاکرات صلح به این خاطر شامل شد که جنگ دیگر راه حل نیست، در جریان گفتگوها من راه‌هایی برای کاهش خشونت پیشنهاد کردم، طالبان با مخالفت کردن کار با ما، برای پایان دادن به کشتار ادامه می دهند."

آقای خلیلزاد در حالی به آتش‌بس را راه برای پایان خشونت‌ها در افغانستان دانسته است که به تازه‌گی گروه طالبان از آغاز عملیات بهاری این گروه زیر نام "الفتح" در سراسر افغانستان خبر داده بود.

نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان، به اعلامیه‌ا‌ی طالبان مبنی بر این که امریکا جنگ را بر این گروه تحمیل کرده، واکنش نشان داده و گفته است که "امریکا این جنگ را تحمیل" نکرده است.

به گفته آقای خلیلزاد افغان‌ها چندین دهه است که با هم درگیر جنگ اند که در نتیجۀ آن هزاران غیرنظامی جان‌های شان را از دست داده اند.

در همین حال، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان گفته است، انتظار می‌رود که نماینده ویژۀ ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان امروز دوشنبه (۲۶ حمل) با نمایندگان طالبان در قطر دیدار کند.

تا حالا منابع رسمی این خبر را تایید و یا رد نکرده اند.

XS
SM
MD
LG