لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد برای 'ماموریت دیگر دربارۀ صلح افغانستان' آماده می‌شود


زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان می‌گوید که برای یک ماموریت دیگر در مورد گفتگوهای صلح افغانستان آماده می‌شود.

هفتمین دور گفتگوهای زلمی خلیلزاد با نمایندگان طالبان در قطر، دو هفته قبل پایان یافت و آقای خلیلزاد این مذاکرات را در مقایسه با گفتگوهای قبلی "سازنده" خوانده بود.

آقای خلیلزاد روز شنبه ۲۰ جولای (۲۹ سرطان) در دیدار با سفیر‌های هند، آلمان و همچنان وزیر خارجه اوبیکستان گفته که با آنان در مورد گفتگوهای صلح افغانستان صحبت و مشورت کرده است.

آقای خلیلزاد در صفحه تویتر خود گفته است: "آماده می‌شوم که یک ماموریت دیگر را دربارۀ مذاکرات صلح افغانستان آغاز کنم؛ به امید این که پیشرفت‌های بیشتر در این راستا بدست بیاید."

آقای خلیلزاد گفته است که در کنار گزارش‌دهی به اداره ایالات متحده امریکا از گفتگوهایش با نمایندگان طالبان در قطر، دیدارهای جداگانه‌ای نیز با مقام‌های برخی کشورها در پیوند به روند صلح افغانستان داشته است.

نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در پایان هفتمین دور مذاکرات با نمایندگان طالبان گفته بود که با نمایندگان طالبان در این دور گفتگوها، روی چهار بخش توافق صلح به پیشرفت های اساسی دست یافته اند.

این بخش‌ها شامل مبارزه با دهشت افگنی، آیندۀ نیروهای امریکایی از افغانستان، شرکت در مذاکرات و گفتگوهای بین الافغانی و آتش‌بس دایمی و جامع است.

XS
SM
MD
LG