لینک های دسترسی

Breaking News

قدردانی رهبر ایران از شبه‌نظامیان افغان در لشکر فاطمیون


آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدارش با بسته‌گان کشته‌شده‌های افغان که براساس گزارش‌ها عضویت "لشکر فاطمیون" را داشته اند، از عملکرد آنان در میدان‌های جنگ ستایش کرده است.

خبرگزاری تسنیم گزارش کرده است که رهبر جمهوری اسلامی ایران عصر دیروز (۹ حمل) با بستگان کشته‌شده‌های افغان دیدار کرده است.

این خبرگزاری به نقل از آقای خامنه‌ای نگاشته است: " افغان‌های لشکر فاطمیون در میدان‌های جنگ از دیگران استقامت بیشتری داشتند و‌ پایدارتر بودند."

رهبر جمهوری اسلامی ایران افزوده است : "شهدای برادران افغانستانی بر دیگران امتیاز دارند و آن این است که در غربت مضاعف به شهادت رسیدند."

لشکر فاطمیون از جمله نیروهای تحت نظر سپاه پاسداران ایران است.

دیدبان حقوق بشر گزارش داده که جوانان شیعه مذهب افغان مقیم ایران از سوی سپاه پاسداران جذب شده و پس از آموزش‌های نظامی برای دفاع از حکومت بشارالاسد روانۀ سوریه می‌شوند.

بر بنیاد گزارش‌ها، از سال ٢٠١٣ تا پایان سال ٢٠١٧ میلادی، حدود پنجاه هزار مهاجر افغان در ایران جلب و جذب شده و در چارچوب لشکر فاطمیون در سوریه جنگیده اند.

پیش از این حکومت افغانستان در واکنش به گزارش‌های نشر شده درباره کشته و زخمی شدن شهروندان افغان‌ در جنگ سوریه واکنش تند نشان داده و گفته بود که مخالف هر نوع جنگ نیابتی است و نباید افغان‌ها بخاطر اهداف "توسعه طلبانه" کشورهای دیگر کشته شوند.

XS
SM
MD
LG