لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله‌باری بر نمازگزاران در خوست سه کشته برجا گذاشت


عکس:آرشیف
عکس:آرشیف

مقام‌های امنیتی ولایت خوست می‌گویند که در اثر گلوله‌باری افراد مسلح بر نمازگزاران در این ولایت سه تن جان باخته و یک تن دیگر زخمی شده است.

این رویداد شب گذشته پیش از ادای نماز خفتن در مربوطات ولسوالی صبری این ولایت اتفاق افتاده است.

دفتر رسانه‌های فرماندهی پولیس خوست روز چهارشنبه ۲۰ می (۳۱ ثور) گفته است که افراد مسلح شماری از باشندگان این ولسوالی را زمانی به رگبار بستند که آنان به سوی مسجد در حرکت بودند.

پولیس خوست می‌گوید که تمامی قربانیان این رویداد غیرنظامیان اند و مهاجمان پس از گلوله‌باری از محل فرار کرده اند.

به گفته مقام‌های امنیتی در این ولایت تحقیقات در این مورد آغاز شده و تلاش‌های برای بازداشت عاملان این رویداد جریان دارد.

تا اکنون فرد و یا گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

این در حالی است که شب گذشته در یک رویداد مشابه در ولایت پروان، هشت غیرنظامی کشته و پنج غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

وحیده شهکار، سخنگوی والی پروان در صحبت با صدای امریکا گفت که این رویداد روز سه شنبه ۱۹ می (۳۰ ثور) پس از ادای نماز شام در مسجد روستای "خلازیی" از مربوطات مرکز ولایت پروان به وقوع پیوسته است.

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را به دوش نگرفته است، اما خانم شهکار گفت که ممکن این حمله توسط "جنگجویان طالبان و داعش" انجام شده باشد.

دفتر مطبوعاتی قوماندانی امنیۀ پروان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این حمله را جنگجویان وابسته به گروه داعش انجام داده اند. در اعلامیه آمده است که مهاجمان از افراد مولوی، لطف‌الله، فرمانده پیشین قطعۀ سرخ طالبان و فرمانده کنونی داعش، بوده اند.

اما ذبیح‌الله مجاهد، یکی از سخنگویان طالبان با نشر ویدیویی در تویتر ادعا کرده است که نیروهای امنیتی افغان هنگام صرف افطار بر نمازگزاران در مسجد حمله کرده و نه غیرنظامی را کشته اند.

XS
SM
MD
LG