لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد خواهان پیگرد عدلی عاملان حملات کابل و ننگرهار شد


شورای امنیت ملی ملل متحد گفته است که مرتکبین، تنظیم‌کنندگان و تمویل‌کنندگان حملات خونبار روز سه شنبۀ کابل و ننگرهار، باید به پای میز عدالت کشانیده شوند.

اعضای این شورا در اعلامیه‌ای، حملات بر شفاخانۀ صدبستر داکتران بدون مرز در کابل و هدف قراردادن نمازگزاران مراسم جنازه در ننگرهار را یک عمل "فجیع و بزدلانه" خوانده و به شدت نکوهش کرده اند.

در این حملات که تا اکنون هیچ گروهی مسوولیت آن را نگرفته، به شمول نوزادان و مادران کم از کم ۴۴ تن کشته و حدود ۹۰ تن دیگر زخمی شدند.

شورای امنیت ملی ملل متحد از تمام کشورها خواسته که بر اساس قوانین جهانی، میثاق‌های این شورا و بر اساس مکلفیت‌های شان، در بازداشت عاملان این حملات با حکومت افغانستان و سایر مقام‌های مربوط به صورت فعال همکاری کنند.

این شورا گفته است که هر اقدام تروریستی بدون درنظرداشت انگیزه، عامل، مکان و زمان آن، "جنایت شمرده می‌شود و قابل بخشش نیست".

اعضای شورای امنیت ملل متحد، تروریزم را تهدید جدی برای صلح و امنیت جهانی خوانده و گفته اند که هدف قراردادن عمدی کودکان، مادران و کارمندان صحی، عملی شنیع است و باید نکوهش شود.

آنها تاکید کرده اند که بر اساس منشور ملل متحد و قوانین قبول‌شدۀ جهانی، نیاز است که کشورها با استفاده از تمام امکانات شان برضد دهشت‌افگنی که صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند، بایستند.

XS
SM
MD
LG