لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای جنوبی به افغانستان ۳۲ میلیون دالر کمک بشری فراهم می‌کند


وزارت خارجهٔ کوریای جنوبی امروز ۲۹ نومبر (هشتم قوس) کمک بشری ۳۲ میلیون دالری با افغان‌هایی را اعلام کرد که با مشکلات ناشی از بحران بشری در افغانستان مواجه اند.

عبدالحکیم عطارد، سفیر افغانستان در جمهوری کوریای جنوبی به صدای امریکا گفت که تقاضای کمک‌های عاجل بشری برای افغان‌های آسیب‌پذیر که در معرض بحران فقر قرار دارند از سوی این سفارت در هماهنگی با دفتر برنامهٔ غذایی جهان، از حکومت جمهوری کوریا صورت گرفته است.

آقای عطارد گفت: "خوشبختانه در هماهنگی نزدیک و تلاش مشترک با دفتر سازمان غذایی جهان در سیول، وزارت خارجهٔ جمهوری کوریا، مبلغ ۳۲ میلیون دالر را برای کمک ‌بشری با شهروندان آسیب‌پذیر افغان اعلام نمود. جمهوری کوریا قبلاً نیز از طریق مساعدت در بخش‌های مختلف برای افغانستان، نقش قابل ملاحظه‌ و ملموسی داشته است."

آقای عطارد اضافه کرد که قرار است این کمک‌ها از طریق ادارات ملل متحد، به شمول برنامه انکشافی ملل متحد، برنامهٔ جهانی غذا و کمیشنری عالی ملل متحد برای پناهندگان به مستحقین توزیع شود.

کوریای جنوبی گفته است که نخست از همه افرادی به این کمک‌ها در داخل افغانستان دست خواهند یافت که بیشتر از دیگران آسیب‌پذیر اند، به شمول زنان و کودکان و بخشی از این کمک‌ها در فراهم آوری مواد غذایی و صحی به مهاجرین نیازمند افغان در ایران و پاکستان مصرف خواهد شد.

وزارت خارجهٔ کوریای جنوبی گفته است که کمک‌های اعلام شده به گونه‌ٔ‌ عمده در فراهم آوری نیازمندی های فوری مانند مواد غذایی، سرپناه و خدمات صحی به مصرف خواهد رسیده و برای بهبودی وضعیت بشری در افغانستان این کمک‌ها ادامه خواهد یافت.

سفیر افغانستان در جمهوری کوریای جنوبی از سایر تجار، سرمایه‌داران و افغان‌های مقیم خارج تقاضا کرد تا به منظور جلوگیری از وضعیت بحرانی ناشی از فقر در موسم سرما، "همگام با مساعدت کشورهای متحابه و سایر سازمان‌های بین‌المللی، با هموطنان نیازمند خویش در افغانستان به گونهٔ منسجم همکاری نمایند".

بر اساس معلومات برنامهٔ غذایی جهان، ۹۵ در جمعیت افغانستان در حال حاضر با عدم مصوونیت غذایی مواجه اند و ۹۷ در صد آنان تا سال ۲۰۲۲ در زیر خط فقر قرار خواهند گرفت.

پیش از این، وحید الله امانی، سخنگوی برنامهٔ جهانی غذا در افغانستان گفته بود که بر اساس ارقام جدید که بر مبنای آن ۲۲.۸ میلیون نفر مصوونیت غذایی نداشته و به مواد غذایی نیاز دارند، "در هر ماه به حدود ۲۲۰ میلیون دالر ضرورت خواهم داشت."

بر اساس معلومات جدید ملل متحد، با آغاز فصل زمستان اگر کمک‌های بشری به موقع به افغانستان نرسد، میلیون‌ها شهروند آن کشور ممکن در زمستان پیش‌رو با گرسنگی حاد مواجه شود.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) برای آسیا امروز هشدار داد که یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های بشری جهان در افغانستان در حال شکل گرفتن است.

ملل متحد همچنین گفته است که از هر چهار زن حامله، یک زن و از هر دو کودک یکی آنان به سو تغذی مصاب است و همین گونه از هر دو نفر افغانستان، یکی آن به کمک‌های بشری نیاز دارد.

XS
SM
MD
LG