لینک های دسترسی

Breaking News

مسکو: قصد حمله بر اوکراین را نداریم 


کرملین امروز ۱۲ نومبر (۲۱ عقرب) گزارش‌هایی را رد کرد که گویا افزایش نیروهای روسی در مرز با اوکراین، بازتاب دهندهٔ مقاصد خصومتبار مسکو است.

ریاست جمهوری روسیه همچنان افزود که این کشور نیاز دارد در مقابل تهدیدات مظنون ناتو، امنیت خویش را تامین کند.

دیمتری پسکوف، سخنگوی کرملین گزارش‌های رسانه‌های غربی در مورد قصد روسیه برای حمله بر اوکراین را رد کرده گفت که هدف این گزارش‌ها شعله‌ور ساختن تنش‌ها است.

آقای پسکوف در جریان صحبت با خبرنگاران گفت که روسیه هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند و هدف از تحرکات نیروها در داخل قلمرو این کشور نباید مایهٔ نگرانی برای دیگران باشد.

اوکراین هفتهٔ گذشته شکایت کرد که روسیه ده‌ها هزار نیروی خویش را در نزدیکی ساحهٔ مرزی نگهداشته است؛ جاییکه برای افزایش فشار‌ها بر این کشور، تمرینات نظامی را نیز راه اندازی کرد.

کیف از الحاق شبه جزیرهٔ کریمیه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به اینسو با جدایی طلبان طرفدار روسیه در مناطق شرقی دونتسک و لوگنسک درگیر است.

انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده به دیمترو کولیبا، همتای اوکراینی‌اش اطمینان داد که واشنگتن به امنیت و تمامیت ارضی اوکراین متعهد است.

او افزود که ایالات متحده نمی‌داند که روسیه چه ‌می‌خواهد، اما این کشور در گذشته برای توجیه مداخلات نظامی‌اش، تحریک‌های مظنون در مرز‌هایش را بهانه آورده است.

دیمتری پولیانسکی، معاون نمایندهٔ روسیه در ملل متحد در مورد این که آیا روسیه می‌خواهد بر اوکراین حمله کند گفت که مسکو هیچ زمانی دست به چنین اقدام نمی‌زند، مگر این که "از سوی اوکراین یا کسی دیگری تحریک شود".

XS
SM
MD
LG