لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید به اظهارات بایدن در مورد پوتین وضاحت داد


قصر سفید با نشر اعلامیه‌ای گفته است که اظهارات جو بایدن، رییس جمهور امریکا در مورد اقتدار پوتین به حیطهٔ قدرت وی در داخل روسیه مربوط نشده بلکه اشاره به اقتدارگرایی او به بیرون از مرزهای روسیه دارد.

قصر سفید ناوقت شنبه ۲۶ مارچ (ششم حمل) در بیانیه‌ای گفت: " منظور رییس جمهور این بود که نمی توان به پوتین اجازه اعمال قدرت بر همسایگان یا منطقه را داد. او درباره قدرت پوتین در روسیه یا تغییر رژیم صحبت نمی‌کرد."

آقای بایدن روز شنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای پولندی خود در وارسا پس از محکوم کردن جنگ یک ماههٔ رییس جمهور روسیه در اوکراین گفت: "به خاطر خدا، این مرد نمی تواند در قدرت بماند."

کرملین در واکنش به این اظهارات آقای بایدن گفت که این به روس ها بستگی دارد که رییس جمهور خود را انتخاب کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره اظهار نظر آقای بایدن، به خبرگزاری رویترز گفت: "این در اختیار بایدن نیست. رییس جمهور روسیه توسط روس ها انتخاب می شود."

آقای بایدن که مبارزه با پوتین را "نبردی جدید برای دموکراسی" نامید، گفت که تمایل رییس جمهور روسیه برای "قدرت مطلق" یک شکست استراتیژیک برای روسیه و چالشی مستقیم برای صلح اروپا است.

رییس جمهور بایدن افزود: "غرب اکنون قوی‌تر و متحدتر از همیشه است."

در چند هفتهٔ اخیر، ایالات متحده و روسیه لفاظی‌های بسیار پرخاشگرانه‌ای در مقابل یکدیگر به کار برده اند.

پس از آن که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به تاریخ ۲۴ فبروری عملیات نظامی بر اوکراین را اعلام کرد و به سایر کشور‌ها هشدار داد که هرگونه مداخله با عملکرد روسیه موجب "پیامد‌های خواهد شد که آنها هرگز ندیده اند"، ایالات متحده و متحدانش چندین دور تحریم‌ها را بر روسیه اعمال کردند.

در تازه‌ترین، مورد ایالات متحده و متحدانش روز پنجشنبه ۲۴ مارچ (چهارم حمل) تحریم‌های جدیدی را بر ده‌ها شرکت دفاعی روسیه، صدها عضو پارلمان و مدیر اجرایی بزرگترین بانک روسیه وضع کردند.

XS
SM
MD
LG