لینک های دسترسی

Breaking News

کندز هنوز شاهد نبرد با طالبان است


نیروهای افغان شهر کندز و مرکز ولسوالی ارچی را از تصرف طالبان آزاد کردند
نیروهای افغان شهر کندز و مرکز ولسوالی ارچی را از تصرف طالبان آزاد کردند

جنگجویان طالب در اطراف شهر کندز و ولسوالی دشت ارچی از منازل مسکونی بر نیروهای دولتی تیراندازی می کنند.

با آنکه شهر کندز بیشتر از یک ماه پیش از تصرف مختصر طالبان آزاد شد، پیکارجویان این گروه هنوز در اطراف این شهر و شماری از ولسوالی ها حضور دارند.

مقام های امنیتی و مردم در ولسوالی دشت ارچی و مناطق بیرون از شهر کندز می گویند که طالبان مسلح از خانه های مردم بر نیروهای دولتی تیراندازی می کنند، مردها را به صفوف شان می کشانند و از غیرنظامیان بحیث سپر جنگی کار می گیرند.

مرکز ولسوالی دشت ارچی حدود یک ماه پیش دوباره در حالی به کنترول حکومت درآمد که طالبان تمام تاسیسات دولتی در آنجا را منهدم کرده بودند.

یک بزرگ قومی که خواست نامش گرفته نشود به خبرنگار صدای امریکا گفت که طالبان در بیشتر منازل مسکونی در نزدیک مرکز دشت ارچی جابجا شده و از همانجا بالای نیروهای پولیس و اردوی ملی تیراندازی می کنند.

مردم همچنان طالبان را به مجبور کردن نوجوانان به پیوستن به صفوف شان متهم می کنند.

لوی پاسوال شیرعزیز کاموال، قوماندان زون ۸۰۸ سپین زر پولیس، به صدای امریکا گفت طالبان بسیاری از منازل مسکونی را به سنگر جنگ مبدل ساخته اند. او گفت "مردم باید به طالبان بگویند که از خانه های آنها بالای نیروهای امنیتی فیر نکند".

آمار دقیق تلفات، به ویژه تلفات غیرنظامیان، در نبردهای پراگنده در ولسوالی دشت ارچی و دیگر نقاط ولایت کندز در دسترس نیست.

مقام های محلی می گویند که در دو ماه گذشته صدها خانواده به دلیل جنگ و افزایش ناامنی ها از مناطق مختلف این ولایت مجبور به مهاجرت به دیگر ولایات شده اند.

ادامه جنگ در ولایت کندز در حالی گزارش می شود که رئیس جمهور محمد اشرف غنی هفته گذشته از شهر کندز دیدن نمود و بر توسعه امنیت و حکومتداری بهتر تاکید ورزید.

XS
SM
MD
LG