لینک های دسترسی

Breaking News

امکانات درمان معتادان در ولسوالی کشم ولایت بدخشان وجود ندارد- مقام‌ها


عکس : آرشیف
عکس : آرشیف

مدیریت مبارزه با مواد مخدر ولسوالی کشم ولایت بدخشان از کمبود امکانات برای تدوای معتادان در این ولسوالی شکایت دارد.

نجیب الله، مدیر مبارزه با مواد مخدر ولسوالی کشم به صدای امریکا گفت که با اینکه آنان توانایی جمع‌آوری معتادان را دارند، امکانات لازم برای تداوی معتادان در این ولسوالی وجود ندارد.

او افزود:"روزانه صدها معتاد را از مخروبه‌های این ولسوالی جمع‌آوری می‌کنیم و همه این معتادان خواستار تدوای استند اما غذا، دارو و جای مناسب برای نگهداری آنان نداریم."

مدیر مبارزه با مواد مخدر ولسوالی کشم با اشاره به اینکه شمار زیادی از معتادان پس از درمان به دلیل نبود زمینهٔ کار دوباره معتاد می‌شوند، اضافه کرد: "باید زمینه کار را برای معتادان پس از درمان فراهم شود، اگر این کار صورت نگیرد آنان دوباره معتاد می‌شوند."

او گفت که برای مبارزه با مواد مخدر، نیاز به همکاری جامعه بین المللی برای فراهم ساختن کشت بدیل به جای کوکنار برای دهقانان است.

در همین حال سازمان همکاری‌های اسلامی به تاریخ چهارم اپریل (۱۵ حمل) به نقل از حسین ابراهیم طه، منشی عمومی این سازمان گفت که فراهم آوری کشت بدیل و کمک برای درمان معتادان مواد مخدر، باید بخش مهمی از کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان باشد.

بر اساس آماری که طالبان ارایه کرده اند، حدود پنج میلیون نفر، به شمول یک میلیون زن و کودک، در افغانستان به انواع مختلف مخدرات معتاد اند که با توجه به این آمار، حتا در بزرگ‌شهرهای افغانستان دسترسی به امکانات ترک اعتیاد دشوار به نظر می‌رسد.
XS
SM
MD
LG