لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات سیلاب و لغزش زمین در برازیل به ۱۰۵ نفر رسید 


مقام‌های برازیلی گفته اند که تلفات ناشی از سیلاب‌های اخیر و لغزش زمین در شهر پتروپولیس در نزدیکی ریو دی جنیرو به ۱۰۵ نفر رسیده و ده‌ها نفر دیگر ناپدید اند که احتمال بلند رفتن آمار را افزایش می‌دهد.

روبینز بومتمپو، شاروال پتروپولیس گفته است که تا کنون تمام ابعاد این فاجعه و آمار نهایی تلفات ناشی از آن مشخص نشده است. این در حالی است که نجات یافتگان این رویداد یکجا با امدادرسانان گل و لای را حفر می‌کنند تا عزیزان گمشدۀ شان را پیدا کنند.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی نشر شده است، خانه‌های ویران شده و موترهایی را که سیلاب با خود رانده است، در وسط جاده‌های مملو از آب در شهر پتروپولیس نشان می‌دهد.

روسیلین ویرجینیا، باشندۀ این محل سیلابزده به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت: "نهایت دردناک است که می‌بینیم که مردم خواستار کمک اند و هیچ راهی برای کمک آنان وجود ندارد. این وضعیت بسیار ناامیدکننده است و حس درماندگی شدید می‌دهد."

مسوولان برازیلی گفته‌اند که روز سه شنبه ۲۵.۸ سانتی‌متر باران فقط در جریان سه ساعت بارید که برابر با سطح معمول بارندگی در جریان یک ماه در این شهر بود و در ۹۰ سال اخیر پیشینه نداشت. این وضعیت سبب جاری شدن سیلاب شدید و لغزش زمین شد.

کلاودیا کاسترو، والی ایالت ریو دی جنیرو که شهر پتروپولیس از مربوطات آن است، به خبرنگاران گفت که تا کنون ۲۴ نفر از زیر آوار زنده بیرون شده اند. او گفت: "هیچ کسی بارندگی به این شدت را پیش‌بینی کرده نمی‌تواند."

پیشگویی اوضاع جوی نشان می‌دهد که در روزهای آینده نیز این شهر شاهد بارندگی خواهد بود.

XS
SM
MD
LG