لینک های دسترسی

Breaking News

پوشش لحظه به لحظۀ وضعیت افغانستان

پوشش لحظه به لحظه و تازه‌ترین جزییات در مورد وضعیت در افغانستان را در اینجا دنبال کنید.

امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه، روز سه شنبه ۳۱ آگست (نهم سنبله) با مارک روت، صدراعظم هالند، در پاریس، پایتخت فرانسه، در مورد اوضاع افغانستان ملاقات کرد.

خبرگزاری اسوشیتد پرس گزارش داده است که صدراعظم هالند در این ملاقات با رییس جمهور فرانسه در مورد چگونگی نوعی حضور مجدد آن کشور در افغانستان "به هدف خروج شهروندان هالندی از افغانستان" صحبت کرده است.

حصول اطمینان از مبدل نشدن مجدد افغانستان به پناهگاه امن گروه های دهشت افگنی نیز مورد بحث مقام های دو کشور قرار گرفته است.

ملاقات مقام های فرانسوی و هالندی یک روز پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده به طور رسمی ماموریت نظامی ۲۰ سالهٔ خود در افغانستان پایان داد و گروه طالبان که کنترول کابل را نیز به دست گرفته است، اعلام "پیروزی در مقابل قوای اشغالگر خارجی" در آن کشور کرد.

کیفن مک کارتی،‌ رهبر اقلیت جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان ایالات متحده، با انتقاد از عملکرد ادارهٔ جو بایدن در افغانستان گفته است که روند تخلیه "شاید بزرگترین ناکامی حکومت امریکا در عرصهٔ نظامی در طول حیات من" باشد.

آقای مک کارتی این اظهارات را روز سه شنبه ۳۱ آگست (نهم سنبله) در یک کنفرانس خبری در حضور شماری از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان و نظامیان پیشین امریکا که در افغانستان خدمت کرده اند، بیان کرد.

آقای مک کارتی تعهد کرد که جمهوریخواهان قصر سفید را زیر فشار قرار خواهند داد تا واضح شود که چه کاری در روند تخلیه نادرست انجام شد و تاکید کرد که " ما هرگز نمی توانیم این اشتباه را بار دیگر تکرار کنیم."

قبل بر این،‌ گروهی از قانونگذاران جمهوریخواه صبح سه شنبه در صحن مجلس نمایندگان امریکا گردهم جمع شدند و به خاطر یادبود از کشته شدن ۱۳ نظامی ایالات متحده که پنجشنبهٔ گذشته در میدان هوایی کابل کشته شدند، برای یک دقیقه سکوت کردند.

در حملات انتحاری پنجشنبهٔ گذشته که مسوولیت آنرا شاخه خراسان داعش بر عهده گرفت،‌ بیش از ۱۷۰ غیر نظامی افغان نیز کشته شدند.

کیفن مک کارتی،‌ رهبر اقلیت جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان ایالات متحده، گفته است که واشنگتن از همه امکانات و فرصت ها برای خروج امریکایی ها از افغانستان کار بگیرد
کیفن مک کارتی،‌ رهبر اقلیت جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان ایالات متحده، گفته است که واشنگتن از همه امکانات و فرصت ها برای خروج امریکایی ها از افغانستان کار بگیرد

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا از تصمیم خود مبنی بر خروج کامل نظامیان امریکایی از افغانستان دفاع کرد و گفت که این تصمیم را بر اساس مشورت با مقام‌های دپلوماتیک و نظامی و با درنظرداشت منافع ملی امریکا اتخاذ کرده است.

آقای بایدن روز سه شنبه ۳۱ اگست (نهم سنبله) در یک سخنرانی در مورد پایان حضور نظامی امریکا در افغانستان گفت که هدف اصلی حضور امریکا در افغانستان که کشتن اسامه بن لادن، رهبر پیشین شبکۀ القاعده بود، یک دهه پیش پوره شد.

ادامۀ مطلب

XS
SM
MD
LG