لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات: باشندگان محلی صدها مسافر گیرمانده در شاهراه کابل-قندهار را نجات دادند


شاهراه کابل-قندهار که در نتیجه برفباری سنگین و واژگون شدن یک موتر در مربوطات ولسوالی شاجوی ولایت زابل از روز گذشته به اینسو مسدود بود ،عصر امروز جمعه به روی ترافیک باز شد و وسایط حامل صدها مسافر گیرمانده در برف و سرما منطقه را ترک کردند.

ولسوال شاجوی اما وضعیت صحی شش تن از مسافرین به شمول زنان و کودکان را وخیم خوانده است. مقامات گفته اند که این مسافرین به شفاخانه انتقال داده شده اند و تحت معالجه قرار دارند.

وزیر محمد جوادی ولسوالی شاجوی ولایت زابل گفت که صدها مسافر که در این مسیر گیرمانده بودند امروز جمعه توسط پولیس و دیگر نهاد های کمک رسان نجات داده شدند، اما آنعده مسافرینی که با مشکلات صحی جدی مواجه بودند، برای تداوی به مراکز صحی منتقل شده اند.

او گفت: "جوانان منطقه، رضاکارانه جمع شدند و ۹۰ تن از مسافرین را در شاجوی در مراکز صحی و هوتل ها رساندند."

از سوی دیگر اسدالله کاکر معاون شورای ولایتی زابل نیز گفت که جوانان و مسوولان دولتی برای کمک و نجات مسافرین با بسته‌های مواد صحی و غذایی به ساحه برده اند.

فرید الله صافی، مدیر ترافیک ولایت زابل از رانندگان وسایط در این مسیر خواست تا چین و وسایل دیگر زمستانی را با خود داشته باشند.

مدیریت ترافیک غزنی نیز از راننده‌ها خواسته است که بدون چین و وسایل زمستانی در این مسیر سفر نکنند و در صورت بروز مشکلات تخنیکی به پولیس محل تماس بگیرند.

چند روز قبل نیز در نتیجه برف باری سنگین شاهراه کابل-قندهار در مربوطات ولایت میدان وردک برای چندین ساعت به روی مسافرین بسته شده بود.

XS
SM
MD
LG