لینک های دسترسی

Breaking News

برفباری سنگین؛ شاهراه‌ کابل-کندهار به روی ترافیک بسته شد


ریزش برف در بسیاری از ولایات افغانستان از یک هفته بدین سو جریان داشته و ادامه این برفباری‌ها سبب بسته‌شدن شاهراه‌ کابل-کندهار شده است.

احمدالله، مسوول شرکت ترانسپورتی احمدشاه ابدالی به صدای امریکا گفت که شاهراه کابل-کندهار از روز گذشته بدین سو در قسمت‌هایی از غزنی، زابل و میدان وردک به دلیل برفباری‌های سنگین مسدود شده است.

به گفته این مسوول شرکت ترانسپورتی بسته‌شدن شاهراه کابل-کندهار مشکلات زیادی را به مسافران ایجاد کرده است.

ریاست فواید عامۀ ولایت دایکندی می‌گوید که ریزش برف‌ و طوفانی بودن هوا سبب شده است که تمام مسیرهای مواصلاتی ولسوالی‌ها با مرکز این ولایت و ولایت‌های همجوار به روی ترافیک مسدود شود.

خداداد سیرت، رییس فواید عامۀ دایکندی روز دوشنبه ششم جنوری (۱۶ جدی) به صدای امریکا گفت: "برف باری با طوفان است و در مجموع مسیرها بر روی ترافیک مسدود است."

آقای سیرت گفت که به دلیل طوفانی بودن هوا کار پاک‌کاری مسیرهای ترانسپورتی نیز متوقف شده است.

در حال حاضر کوتل‌های قوناق، شاتو، کوتل کرمان و کوتل حاجی‌گک که دایکندی را با بامیان و بامیان را با کابل وصل می‌کند، به روی ترافیک مسدود است.

غلام‌نبی قنبری، معاون ریاست فواید عامۀ بامیان نیز گفت که شاهراه کابل-بامیان از طریق کوتل شیبر، مسیر ولسوالی یکه ولنگ و سیغان با مرکز باز است؛ اما تمام مسیرهای مواصلاتی دیگر بر روی ترافیک مسدود شده اند.

برفباری در شاهراه سالنگ

ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها می‌گوید که برفباری در شاهراه سالنگ جنوبی و شمالی توام با طوفان جریان داشته و این شاهراه در حال حاضر به روی موترهای باربری مسوود است.

سمیع‌الله ولیزاده، مدیر اجرایی این ریاست به صدای امریکا گفت که عملیات برف‌پاکی و گشت زنی گزمه‌های سیار ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها به منظور عبور بهتر و مصونیت مسافران در نقاط آسیب‌پذیر جریان دارد.

آقای ولیزاده افزود که شدت طوفان نسبت به روز گذشته در این شاهراه کاهش یافته و روند پاک‌کاری شاهراه از سوی کارکنان این ریاست ادامه دارد.

به گفته آقای ولیزاده موترهای باربری در دو قسمت شاهراه سالنگ به گونۀ موقت متوقف شده اند.

XS
SM
MD
LG