لینک های دسترسی

Breaking News

پتریس: پذیرش ترجمانان، مسؤلیت اخلاقی امریکاست


دیوید پتریس از ماۀ جولای ٢٠١٠ الی جولای ٢٠١١ قوماندانی نیروهای ایساف را در افغانستان برعهده داشت
دیوید پتریس از ماۀ جولای ٢٠١٠ الی جولای ٢٠١١ قوماندانی نیروهای ایساف را در افغانستان برعهده داشت

دیوید پتریس، جنرال متقاعد اردوی ایالات متحده و قوماندان سابق نیروهای امریکایی در افغانستان و عراق، از حکومت جدید ایالات متحده خواستار کمک و همکاری با آن کارمندان محلی و ترجمانانی شد که دوشادوش با نیروهای امریکایی در عراق و افغانستان کار کرده اند.

جنرال پتریس که روز گذشته در یک گفتمان در انستیتیوت انترپرایز امریکا در واشنگتن صحبت می کرد، پذیرش کارمندان محلی و ترجمانان افغان و عراقی را، مسؤلیت اخلاقی امریکایی ها عنوان کرد.

آقای پتریس این سخنان را در حالی بیان داشت که دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده هفتۀ گذشته با صدور یک فرمان اجرایی ورود اتباع هفت کشور عمدتاً مسلمان به شمول اتباع عراق را به امریکا منع قرار داد.

درست پس از صدور این فرمان، تعدادی از مهاجرانیکه شمار آنان به دوازده تن می رسید در میدان هوایی کینیدی نیویارک از سوی پولیس بازداشت شدند.

در میان بازداشت شدگان یک فرد عراقی نیز وجود داشت که با نیرو های امریکایی در عراق به عنوان ترجمان کار می کرد، اما پس از ساعاتی رها گردید.

جنرال پتریس ضمن ستایش از کارکردگی های کارمندان و ترجمانان محلی افغان و عراقی، بیان داشت که آنان مسؤلیت سازنده را در جریان خدمت شان با نیروهای امریکایی ایفا کرده و حکومت امریکا باید دین خود را در قبال این افراد ادا کند.

دیوید پتریس گفت "فکر می کنم در برابر کسانی که خود را با خطر مواجه ساخته اند، یک مسؤلیت اخلاقی مطلق وجود دارد."

به گفتۀ این جنرال متقاعد اردوی امریکا، همین حالا حدود هفت هزار کارمند و ترجمان محلی در افغانستان حضور دارند، اما گفت خوشبین است تا جمیز متیس وزیر دفاع جدید ایالات متحده جهت رسیدگی به این افراد دست به کار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG