لینک های دسترسی

Breaking News

مکرون: روسیه در صورت حمله بر اوکراین بهای بسیار سنگین خواهد پرداخت


امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه هشدار داده است که در روسیه در صورت حمله بر اوکراین با پیامدهای بسیار سنگین روبرو خواهد شد.

آقای مکرون روز سه شنبه ۲۵ جنوری (پنجم دلو) گفت: "اگر حمله صورت بگیرد، انتقامجویی از آن وجود خواهد داشت و بهای آن [برای روسیه] بسیار سنگین خواهد بود."

آقای مکرون که در کنار اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان صحبت می‌کرد، تاکید کرد که فرانسه و آلمان بر ضرورت کاهش تنش هم نظر بوده و بر آن تاکید دارند.

رییس جمهور فرانسه ضمن تاکید بر ضرورت مذاکره برای حل بحران اوکراین گفت که روز جمعه با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مورد وضعیت اوکراین صحبت تلیفونی خواهد داشت.

با افزایش نگرانی غرب از حضور نظامیان روسی در مرز اوکراین و احتمال حملۀ روسیه بر آن کشور، ایالات متحده ۸۵۰۰ نظامی خود را در حال آماده باش قرار داده است تا در صورت ضرورت، به شرق اروپا اعزام شوند.

روسیه ضمن ابراز نگرانی از این اقدام واشنگتن، ایالات متحده را یکبار دیگر متهم به تشدید تنش‌ها و ایجاد بحران در امتداد مرز روسیه با اوکراین کرد.

از سوی دیگر جو بایدن، رییس جمهوری امریکا، روز دوشنبه با رهبران اروپایی درباره تلاش‌های مشترک برای بازداشتن روسیه از تجاوز بیشتر علیه اوکراین، از جمله از طریق اعمال تحریم‌های عظیم علیه مسکو و اعمال هزینه‌های عمده اقتصادی در صورت حمله به اوکراین، گفت‌و‌گو کرد.

XS
SM
MD
LG