لینک های دسترسی

Breaking News

مالیزیا بیش از ۲۰۰ پناهجوی مسلمان روهینگیا را بازداشت کرد


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مرزبانان ساحلی مالیزیا امروز پنجم اپریل (۱۷ حمل) ۲۰۲ مسلمان روهنگیا را در حالی بازداشت کردند که توسط یک قایق به گونه غیرقانونی به این کشور وارد شده بودند.

رسیدن این تعداد مسلمانان روهینگیا به سواحل مالیزیا هراس این را افزایش داده است که قاچاقبران با وجود همه‌گیری کروناویروس، قاچاق انسان‌ها را دوباره آغاز کرده اند.

مقامات ساحلی مالیزیایی گفته اند که یک قایق بزرگ ماهی‌گیری این تعداد مهاجرین روهینگیا را به سواحل شمالی جزیرهٔ لنگکاوی آن کشور انتقال داده است.

مالیزیا به دلیل این که یک کشور اسلامی است و شمار زیادی از روهینگیاها در آن زندگی می‌کنند، موقعیت مورد توجه مهاجرین میانمار است.

مهاجرین روهینگیا که در میانمار و کمپ‌های بنگله‌دیش فرصت های اندک اشتغال و تحصیل داشته و در شرایط بدی زندگی می‌کنند، تلاش می‌کنند خود را به مالیزیا برسانند.

مقامات مالیزیایی می‌گویند که بازداشت شدگان پس از تحقیقات به مقامات اداره مهاجرت سپرده خواهند شد.

ناخدای این قایق و دو عملهٔ آن که به گفته مهاجرین از اعضای حلقه قاچاقبران انسان بودند، پس از رسانیدن قایق مهاجرین به ساحل، دوباره در آب‌های مالیزیا فرار کردند.

میانمار متهم است که زیر نام عملیات ضد شورش،‌ دست به نسل کشی زده است؛ اتهامی که مقامات این کشور آنرا رد کرده اند.

در حدود یک میلیون مسلمان روهینگیا پس از سرکوبی شدید اردوی میانمار به بنگله‌دیش فرار کردند و با وجود تلاش‌های ملل متحد برای برگشت شان، حاضر نیستند به این کشور برگردند.

میانمار مسلمانان روهینگیا را شهروندان آن کشور نمی‌پندارد و می‌گوید که آنان مهاجرین بنگله‌‌دیشی اند، اما بنگله‌دیش از مسلمانان روهینگیا منحیث مهاجرین میانمار میزبانی می‌کند.

XS
SM
MD
LG