لینک های دسترسی

Breaking News

چهره‌ متمایز بمباران زایشگاه ماریوپول کودک خود را به‌دنیا آورد


ماریانا ویشگیرسکایا، زن بارداری که با چهره‌ای خون‌آلود و تنی زخمی از بمباران زایشگاه شهر ماریوپول جان به‌دربرد، عصر جمعه، نوزاد خود را به دنیا آورد.

اسوشیتدپرس، روز جمعه ۱۱ مارچ (۲۰ حوت) با انتشار تصویری تازه از ماریانا، همسرش یوری و ورونیکا، دختر تازه متولدشده‌شان، موضوع بمباران شفاخانهٔ شهر بندری ماریوپول در نهم مارچ را پیش‌کشیده‌است.

تصویر این زن باردار که به سختی درحال نجات خود از مهلکه بمباران زایشگاه ماریوپول بود، در آن روز به تصویری متمایز از این اقدام غیرانسانی اردوی روسیه در بمباران مکان‌های غیرنظامی، مبدل شد.

حمله هوایی روسیه به زایشگاه ماریوپول که سه کشته به جای گذاشت، واکنش‌های زیادی به همراه داشت، چرا که حمله به این شفاخانه در حالی رخ داد که روسیه با توقف ۱۲ ساعته درگیری‌ها موافقت کرده بود تا غیرنظامیان بتوانند شهرها را تخلیه کنند.

کاملا هریس، معاون رییس جمهوری ایالات متحده این حمله را محکوم کرد و مقامات اوکراینی و بریتانیایی حمله به این بیمارستان در شهربندری ماریوپول در جنوب‌شرق اوکراین را "جنایت جنگی" خواندند.

مقامات اوکراینی می‌گویندکه از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ماه گذشته، حداقل ۱۵۰۰ غیرنظامی در شهر ماریوپول کشته شده‌اند.

سازمان جهانی صحت روز جمعه اعلام کرد که تاکنون کم از کم ۳۰ مرکز درمانی در اوکراین مورد حمله قرار گرفته است.

XS
SM
MD
LG