لینک های دسترسی

Breaking News

مصرف تفریحی مروانا در چند ایالت دیگر امریکا قانونمند شد


رای دهندگان امریکایی در انتخابات سوم نومبر در ایالات متحده، افزون بر رای‌دهی به نامزدان ریاست جمهوری و قانونگذاران امریکایی در شماری از ایالت‌ها به طیفی از مسایل از جمله مصرف مروانا نیز رای دادند.

بر اساس نتایج اعلام شده، اکثر رای‌دهندگان در ایالت های نیوجرسی و اریزونا به حمایت از مصرف تفریحی مروانا رای دادند و با این حساب دود کردن مروانا در این دو ایالت قانونمند شد.

به همین ترتیب، در ایالت اوریگن نیز رای دهندگان برای اولین بار، استفادۀ درمانی از داروی توهم‌زای سیلوسایبین را که معروف به سمارق جادویی نیز است، برای مصرف درمانی سالمندان تصویب کردند.

تحقیقات نشان داده که سیلوسبین برای درمان اختلالات اضطرابی و سایر بیماری های روانی موثر واقع می‌شود.

پس از آنکه مصرف مروانا و دیگر مشتقات کانابیس در ایالت‌های کلورادو و واشنگتن قانونمند شد، شمار زیادی از ایالت‌های امریکا در چند انتخابات گذشته همه‌پرسی در مورد مصرف این مشتقات را درج برگه‌های رای‌دهی کرده اند.

انجمن ملی اصلاحات قوانین مروانا در ایالات متحده گزارش داده است که از سال ۱۹۹۶ بدینسو، ۳۳ ایالت و شهر واشنگتن دی سی مصرف درمانی مروانا را مجاز دانسته و ۱۱ ایالت قبلاً مصرف تفریحی آنرا تایید کرده اند.

در انتخابات روز سه شنبه، پرسش در مورد قانونمند شدن مصرف مروانا همچنین شامل برگه‌های رای‌دهی در ایالت‌های مسیسیپی و دکوتای جنوبی بود و با شمارش اکثر آرا در این دو ایالت به نظر می‌رسد که در دکوتای جنوبی استفاده درمانی و تفریحی و در مسیسیپی استفاده درمانی مروانا قانونمند شود.

بر اساس اطلاعاتی که نهادهای انتخاباتی امریکا نشر کرده است، رای‌دهندگان کم از کم ۳۲ ایالت امریکا در انتخابات سوم نومبر، نه تنها به رییس جمهور و قانونگذاران امریکایی بلکه به ۱۲۴موضوع دیگر، از اصلاحات و تعدیلات مالیاتی گرفته تا حد اقل دستمزد و حق سقط جنین نیز رای دادند.

در ایالت فلوریدا، اکثر رای‌دهندگان تایید کردند که حد اقل دستمزد که اکنون ۸.۵۶ دالر است، تدریجاً به ۱۵ دالر تا سال ۲۰۲۶ برسد.

همچنین، رای دهندگان در ایالت کالیفورنیا به بازگرداندن حق رای به زندانیان متهم به جرایم که به قید ضمانت رها شده باشند، رای دادند.

با اینحال، شمارش آرای انتخابات در کم از کم هفت ایالت امریکا تا کنون تکمیل نشده است و مشخص نیست که کی رییس جمهور شده و کدام حزب اکثریت را در مجلس نمایندگان و سنای کانگرس ایالات متحده از آن خود خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG