لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال مارک میلی:‌ اخراج قوای روسیه از اوکراین در ۲۰۲۳ بسیار دشوار است


مارک میلی، لوی درستیز قوای مسلح ایالات متحدۀ امریکا، روز جمعه ۲۰ جنوری (۳۰ جدی) ابراز شک و تردید کرد که اوکراین در سال روان میلادی موفق به بیرون راندن نیروهای روسیه از خاک خود شود.

میلی در نشستی که به میزبانی ایالات متحده در آلمان صورت گرفته بود، به خبرنگاران گفت:‌" از نقطه نظر نظامی، من همچنان اعتقاد دارم که اخراج نیروهای روسی از طریق قدرت نظامی، از هر اینچ اوکراین که زیر اشغال روسیه قرار دارد، بسیار بسیار دشوار خواهد بود."

اما در عین حال، لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، روز جمعه گفت که متحدین غربی می‌توانند کمک‌های خود را به اوکراین افزایش بدهند.

این عالترین مقام دفاعی ایالات متحده همچنین از آلمان که به خاطر فراهم‌آوری کمک‌های ناکافی برای اوکراین زیر انتقاد قرار گرفته است، دفاع کرد.

آستن پس از نشستی به رهبری ایالات متحده درباره افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین گفت: "ما همه می‌توانیم کارهای بیشتری برای اوکراین انجام دهیم."

با وجودیکه آلمان تا حالا از ارسال تانک‌های نوع لیوبارد-۲ به اوکراین اجتناب کرده،‌ آستن تاکید کرد که برلین ''متحد معتبر'' است. حکومت اوکراین بار‌ها از برلین خواسته تا تانک‌های لیوبارد-۲ ساخت آلمان را به آن کشور فراهم کند.

اما حکومت آن کشور می‌گوید که چنین نوع تانک فقط در صورت می‌تواند برای اوکراین داده شود که متحدین کیف، به خصوص ایالات متحده، با آن توافق کند.

به گفتهٔ وزیر دفاع ایالات متحده،‌ انتظار می رود اوکراین در بهار سال روان میلادی یک حمله متقابل علیه روسیه انجام بدهد و از متحدانش خواست تا برای کمک به کیف، فراهم‌آوری تسلیحاتی شان را افزایش دهند.

آستن افزود که کشورهای غربی از همین اکنون تا بهار سال روان میلادی، زمانیکه نیروهای اوکراینی حملات متقابل را بر ضد نیروهای روسیه در آن کشور آغاز می‌کند، فرصت دارند. او همچنین تاکید کرد که تا بهار زمان زیادی باقی نمانده و متحدین باید توانایی‌های مناسب را برای اوکراین فراهم کنند تا این کشور بتواند در مقابل تهاجم نظامی روسیه از خود دفاع کند.

XS
SM
MD
LG