لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین: روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد


باوجود شکست‌های پیهم نظامی روسیه در جنگ آن کشور با اوکراین، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه ادعا کرد که مسکو در این جنگ "بدون شک" پیروز خواهد شد.

پوتین به تاریخ ۲۴ فبروری دستور تهاجم نظامی بر اوکراین را داد و آن را "عملیات ویژه نظامی" خواند و گفت که بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد به خاطر "دفاع خودی" اقدام به اینکار کرده است.

اما کشورهای غربی و ملل متحد ضمن رد این ادعای روسیه گفته اند که مسکو بند دوم منشور سازمان ملل متحد را نقض کرده است که کشورهای عضو این سازمان را از تهدید یا استعمال قوا برای حل بحران‌ها و مناقشات باز می‌دارد.

پوتین روز چهارشنبه ۱۸ جنوری (۲۸ جدی) هنگام صحبت با کارگران یک کارخانه تولید میزایل در سنت‌پیترسبرگ گفت که باوجود شماری از شکست‌های نظامی، پیروزی "تضمین شده است و من در آن شکی ندارم".

رییس جمهور روسیه گفت که "اتحاد و همبستگی مردم روسیه، شجاعت و قهرمانی جنگجویان ما و البته کار سکتور نظامی-صنعتی" پیروزی را تضمین خواهد کرد.

این در حالی است که ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین بارها گفته است که کشورش در جنگ پیروز خواهد شد و در تازه‌ترین مورد روز شنبه ۱۴ جنوری (۲۴ جدی) گفت که ''وحشتی'' که روسیه ایجاد کرده است، فقط در میدان جنگ می‌تواند متوقف شود.

رییس جمهور زیلینسکی در جریان سخنرانی روزمره اش گفت: "آیا ممکن است ترور روسیه را متوقف کرد؟‌ بلی، ممکن است. آیا می‌توان آن را غیر از میدان جنگ متوقف کرد؟ متاسفانه، نخیر."

پوتین به مناسبت ۸۰مین سالگرد شکستن محاصرهٔ شهر لنینگراد (سینت‌پیترسبرگ فعلی) توسط نیروهای شوروی، به زادگاهش یعنی این شهر رفته است.

با نزدیک شدن به سالگرد تهاجم بر اوکراین، نگرانی‌هایی در روسیه وجود دارد، که به گفتهٔ پوتین، عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

اما پوتین بار دیگر از اهداف خود در اوکراین دفاع کرده و گفت: "ما کاملاً موجه استیم که بگوییم در حال مبارزه با نیونازیزم استیم."

XS
SM
MD
LG