لینک های دسترسی

Breaking News

سناتور امریکایی به بایدن: به افغانستان نیروهای بیشتر بفرستید 


مچ مکانل، سناتور امریکایی از جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده خواسته است تا به اعزام دوبارهٔ سربازان بیشتر به افغانستان پس از ضرب الاجل ۳۱ اگست، تعهد کند.

آقای مکانل، پالیسی رییس جمهور بایدن را "بی‌باکانه" خوانده و گفت که اگر حکومت به رهبری بایدن سربازان اضافی به افغانستان نفرستد، ممکن سفارت ایالات متحده در کابل، به دست گروه ‌های شورشی بیافتد.

آقای مکانل دیروز گفت که اگر اعزام سربازان صورت نگیرد، القاعده و طالبان ممکن بیستمین سالگرد حملات یازدهم سپتمبر را با آتش زدن سفارت امریکا در کابل تجلیل کنند.

این سناتور ارشد جمهوریخواه گفته است "طالبان در راه دستیابی به یک پیروزی مهم نظامی اند؛ مگر اینکه رییس جمهور بایدن، به سرعت مسیر خود را تنظیم کند."

مچ مکانل گفته است که تصمیم های جو بایدن ایالات متحده را به سوی پیامد های بدتر از تصرف "تحقیرآمیز سایگون" – پایتخت ویتنام، در ۱۹۷۵ سوق می‌دهد.

این در حالی است که ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده، دیروز اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور سه هزار سرباز امریکایی را که از قبل در شرق میانه حضور دارند، در یکی دو روز به کابل اعزام می کند تا در خروج مصوون کارمندان سفارت امریکا از افغانستان کمک کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، گفته است که این اقدام امریکا به معنی "رها کردن و تخلیه نیست " و تایید کرد که "حضور اصلی دیپلوماتیک" ایالات متحده در کابل باقی خواهد ماند.

XS
SM
MD
LG