لینک های دسترسی

Breaking News

کمپاین تطبیق واکسین سرخکان برای حدود هفت میلیون کودک در افغانستان آغاز شد


هم‌زمان با افزایش بیماری سرخکان در افغانستان، وزارت صحت عامه حکومت طالبان از راه‌اندازی کمپاین سراسری سرخکان در این کشور خبر داد.

شرافت زمان، سخنگوی این وزارت روز شنبه ۲۶ نومبر (پنجم قوس) به صدای امریکا گفت که این کمپاین برای مدت ده روز ادامه خواهد یافت.

به گفتۀ او، در جریان این کمپاین در سراسر افغانستان حدود هفت میلیون کودک زیر پنج سال واکسین سرخکان دریافت خواهند کرد.

آقای زمان افزود: "هدف این کمپاین کاهش تعداد بیماران سرخکان در افغانستان است و این کمپاین برای جلوگیری از مرگ‌ومیر کودکان راه اندازی شده است. امید است که بسیار مفید واقع شود و کودکانی که با خطر مبتلاشدن به سرخکان در افغانستان استند، از این بیماری نجات یابند."

بر اساس معلومات سخنگوی وزارت صحت عامه حکومت طالبان، در سال روان میلادی حدود ۲۵۹ کودک زیر سن پنج سال و ۲۳ کودک بالاتر از آن در اثر بیماری سرخکان در افغانستان جان باخته اند.

این سومین کمپاین سراسری واکسین سرخکان است که در سال ۲۰۲۲ در سراسر افغانستان راه‌اندازی می‌شود.

در جریان اولین کمپاین واکسیناسیون سرخکان در افغانستان که به تاریخ ۱۲ مارچ سال روان میلادی آغاز شد، ۱.۲ میلیون کودک زیر پنج سال واکسین شدند. پس از آن، به تاریخ ۲۵ اپریل، دومین کمپاین سرخکان راه‌اندازی شد که به گفتۀ وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان، سه میلیون کودک زیر پنج سال در ۱۱۱ ولسوالی افغانستان در دور دوم واکسین سرخکان دریافت کردند.

پیش از این، برخی از نهادهای بین‌المللی به شمول سازمان جهانی صحت از افزایش موارد سرخکان کودکان در افغانستان ابراز نگرانی کرده بودند. این سازمان اعلام کرده بود که طی سال روان میلادی بیش از ۱۸هزار واقعۀ سرخکان در سراسر این کشور ثبت شده است.

XS
SM
MD
LG