لینک های دسترسی

Breaking News

کاهش واردات تجهیزات طبی و افزایش تقاضای آن در امریکا


کمبود نگران کنندهٔ تجهیزات طبی مانند بسته های آزمایشی، ماسک های محافظتی، لباس های جراحی و ضد عفونی کننده دست می تواند نتیجهٔ کاهش آنی در واردات بخصوص از چین باشد.

اطلاعات تجارتی نشان می دهد که کاهش در واردات دراواسط ماه فبروری بعد از اینکه شیوع کروناویروس در چین سبب بسته شدن کارخانه ها وبنادرگردید، آغاز شد.

در حال حاضر تجهیزات و وسایل مهم طبی دربعضی از اتاق های عاجل، شفاخانه ها، و کلینیک ها در ایالات متحده تمام شده، در حالی که در برخی دیگر شفاخانه ها تجهیزات محافظتی شخصی مانند دستکش و ماسک را جیره بندی می کنند.

ایالات متحده اکثریت مطلق تجهیزات طبی خویش را از چین وارد می کند؛ جاییکه کروناویروس بیشتر از ۸۰ هزار نفر را مبتلا و جان بیش از ۳۲۰۰ نفررا گرفته است.

ماه گذشته شرکت های چینی دوباره به کار شروع کردند و اولویت آنها شفاخانه های کشورشان بود.

حکومت چین تهیه کنندگان ماسک N95 را وادار کرده تا تمامی و یا قسمتی از تولیدات خویش را در داخل کشور بفروش رسانده و به امریکا صادر نکنند.

آخرین محوله‌ٔ ماسک های N95 طبی وغیر طبی ماه گذشته از چین به امریکا رسید که تقریباْ نصف مقداری است که سال گذشته در عین ماه وارد شده بود.

ماسک های N95 در بخش صنایع و همچنان در طبابت استفاده شده و این ماسک ها ۹۵ فیصد ذرات موجود در هوا را بشمول ذرات بسیار کوچک که از ماسک های عادی عبور می کند، فلترمی کند.

براساس یافته های اسوشیتد پرس بعضی از شفاخانه ها نیاز جدی به تجهیزات محافظوی شخصی دارند.

باوجود هشدار سازمان جهانی صحت مبنی بر افزایش تقاضا برای وسایل طبی ومصوونیتی در اواسط ماه فبروری، قراردادی های دولتی هیچ اقدامی در زمینه نکرده اند.

از طرف دیگر وضع تعرفه های گمرکی بالای تجهیزات طبی نیز سبب افزایش قیمت و کاهش در واردات شده است. باوجودیکه موسسات خدمات صحی سال گذشته از دولت تقاضای معاف کردن تجهیزات طبی از تعرفه های گمرکی کرده بود، اما دولت در پنجم ماه مارچ سال جاری آنرا برطرف کرد.

برعلاوه چین، کشورهای دیگر مانند کوریای جنوبی، هند و تایوان صادرات تجهیزات طبی را به کشورهای دیگر منجمله امریکا متوقف ساخته اند.

XS
SM
MD
LG