لینک های دسترسی

Breaking News

تجلیل از روز یادبود در امریکا و نگرانی از همه‌گیری کروناویروس


در حالی که آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در ایالات متحدۀ امریکا به مرز ۱۰۰ هزار نفر رسیده است، امریکایی‌ها تعطیلات آخر هفته خویش را در سواحل، ماهی گیری و تفریحگاه‌ها سپری کردند.

روز یادبود که با دوشنبه اخر ماه می مصادف است، در واقع آغاز رسمی فصل تابستان در ایالات متحده نیز است. در این روز از نظامیان جان باختۀ امریکایی نیز یادبود به عمل می‌آید.

امسال روز یادبود در امریکا به خاطر جان باختن بیش از ۹۷ هزار نفر در ایالات متحده در اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ به سوگواری تبدیل شده است.

روزنامهٔ نیویارک تایمز به خاطر یادبود از قربانیان کروناویروس در امریکا، روز یکشنبه در صفحه اول خود نام و جزییات مختصری از ۱۰۰۰ قربانی کروناویروس را نشر کرده بود.

این در حالیست که تمام ۵۰ ایالت امریکا محدودیت‌های وضع شده را تا حدی برداشته اند. در برخی ایالت ها ، مانند ایلینوی و نیویارک ، رستوران‌ها و سالون‌های اصلاح مو بسته اند. در بسیاری از ایالت های جنوبی، بیشتر مشاغل، با ظرفیت محدود باز استند.

شمار واقعات کروناویروس در امریکا بیشتر از ۱.۶ میلیون نفر بوده که بالاترین میزان ابتلا به این بیماری در جهان است. پیش‌بینی شده است که آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ تا اول ماه جون در امریکا از مرز صد هزار نفر فرارتر خواهد رفت.

در همین حال تقاضای مقامات صحی و بسیاری از والیان ایالت‌ها مبنی بر پوشیدن ماسک در مکان‌های عمومی، با اعتراض و مقاومت برخی امریکایی‌ها روبرو شده است.

داکتر دبورا برکس، هماهنگ کنندۀ گروه کاری قصر سفید برای مبارزه با کروناویروس در مصاحبه با شبکۀ فاکس نیوز امریکا گفت: "وقتی نمی‌توانیم فاصله فزیکی را رعایت کنیم، باید در مکان‌های عامه ماسک بپوشیم. .. این بسیار مهم است. شواهد علمی داریم که پوشیدن ماسك برای جلوگیری از انتشار قطرات (کوچک حاوی ویروس که در دهان خارج می‌شود) به دیگران بسیار مهم است. "

باوجودیکه اکثر مردم پوشیدن ماسک و فاصلهٔ فزیکی را در جریان تعطیلات روز یادبود رعایت کرده اند، اما کسانی‌هم اند که به این نکته توجه نداشتند.

شمار زیاد مردم بدون درنظرداشت فاصلۀ فزیکی و پوشیدن ماسک به سواحل، میدان‌های گلف، حوض‌های آببازی، پارک‌ها و می‌خانه ها رفته و از رخصتی اخیر هفته تجلیل کردند.

XS
SM
MD
LG