لینک های دسترسی

Breaking News

مسی از شرکت در دو مسابقۀ فوتبال منع شد


لیونل مسی، ستارۀ مشهور ارجنتاینی تیم فوتبال بارسلونا از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا، از شرکت در دو مسابقۀ فوتبال منع شد.

مسی پس از آن اجازۀ حضور در دو رقابت بعدی فوتبال را از دست داد که در بازی روز یکشنبه در برابر تیم اتلاتیک بیلباو به خاطر خطای عمدی در برابر اسییر ویلالیبر، بازیکن اتلاتیک بیلباو کارت سرخ گرفت.

این نخستین بار است که مسی، بازیکنی که تا کنون شش بار برندۀ توپ طلایی شده است، از ترکیب تیم فوتبال بارسلونا، به خاطر خطای "فاحش" از میدان خارج می‌شود و اجازۀ حضور در رقابت‌های بعدی این تیم را از دست می‌دهد.

تیم های بارسلونا و اتلاتیک بیلباو روز یکشنبه به خاطر کسب لقب قهرمانی "جام عالی اسپانیا" به مصاف هم رفتند که در آن اتلاتیک بیلباو با نتیجۀ ۳-۲ تیم بارسلونا را در وقت اضافه شکست داد.

پیش از این، لیونل مسی تنها دو بار آنهم در ترکیب تیم ملی ارجنتاین، به شمول جام ۲۰۱۹ قهرمانی امریکا، کارت سرخ گرفته است؛ اما، در ۱۶ سال اخیر با انجام ۷۵۳ رقابت برای بارسلونا، هیچگاه کارت سرخ نگرفته بود.

با اینحال، بارسلونا اعلام کرده که خواهان بازنگری تصمیم فدراسیون فوتبال اسپانیا در مورد خطای لیونل مسی است.

لیونل مسی قرار بود در رقابت قهرمانی روز یکشنبه در شهر سویلی تمام ۱۲۰ دقیقه را در میدان حضور داشته باشد؛ چرا که نتیجۀ بازی در ۹۰ دقیقه بازی ۲-۲ مساوی شده بود و تیم بارسلونا مصمم بود بازی را به ضربات پنالتی بکشاند.

در عوض، مسی ۳۳ ساله، کنترول اعصاب خود را از دست داد و در یک رویارویی رقابتی، در برابر ویلالیبر، بازیکن اتلاتیک، واکنش شدید نشان داده او را از عقب با دستانش به زمین افگند که حکم میدان را وا داشت با نشان دادن کارت سرخ، مسی را از میدان خارج کند.

الیکس مارتین تامایو، مبصر اسپانیایی می‌گوید که لیونل مسی ۱۵ سال پیش در رقابت تیم بارسلونا کارت سرخ گرفته بود؛ اما او در آن وقت بازیکن ذخیره در رقابت لیگ سوم بود.

با این تحریم، لیونل مسی روز پنجشنبه حضور در رقابت "رفت" با تیم کورنیلا از دستۀ سوم را در "Copa del Rey" از دست خواهد داد و یکشنبۀ آینده هم در رقابت‌های لیگ برتر اسپانیا یا لالیگا، در برابر تیم الچه "Elche" شرکت نخواهد کرد.

XS
SM
MD
LG