لینک های دسترسی

Breaking News

رهبران مسلمان: به مسجد الاقصی برگردید


نصب دروازهای امنیتی سبب شده بود که خشونت ها میان فلسطینی ها و اسرائیلیان در چند روز اخیر اوج گیرد.
نصب دروازهای امنیتی سبب شده بود که خشونت ها میان فلسطینی ها و اسرائیلیان در چند روز اخیر اوج گیرد.

پس از برداشتن اخرین دستگاه های فلزیاب یا دروازۀ امنیتی در نقاط ورودی اماکن موجود در حرم مقدس از سوی اسرائیل، رهبران مذهبی مسلمان از فلسطینی ها خواسته اند تا دوباره برای ادای نماز در داخل مسجد الاقصی، به حرم مقدس برگردند.

از آغاز کشمکش های هفتۀ گذشته در بیت المقدس مبنی بر نصب دروازه های امنیتی در ڼقاط ورودی مسجد الاقصی، همه روزه هزاران فلسطینی به رسم اعتراض نمازهای پنجگانۀ خود را در بیرون از محوطۀ حرم مقدس ادا میکردند.

عبدالعظیم سلهب، رئیس شورای اسلامی وقف، در فلسطین، برداشته شدن دروازهای امینی را برای فلسطینی ها و تلاش های که بخاطر آن صورت گرفته بود، یک مؤفقیت توصیف کرده است.

آقای سلهب در یک کنفرانس خبری گفت "ما گزارش کمیتۀ تخنیکی را دیدیم، این گزارش تائید میکند موانع که در جریان اشغال در بیرون از دروازۀ مسجد الاقصی و سرک های که به آن منتهی میشود، نصب کرده بود، برداشته شده اند."

اسرائیلی ها گفته بودند که دروازه های امنیتی را پس از آن در نقاط ورودی محوطۀ امکان موجود در حرم مقدس نصب کردند که هفتۀ گذشته یک مهاجم عرب از داخل مسجد شلیک کرد و دو پولیس اسرائیلی را کشت.

نصب این دروازها سبب شده بود تا خشونت ها میان فلسطینی ها و اسرائیلیان اوج گیرد و صدها تن از فلسطینی ها حتی در تقابل با نیروهای امنیتی اسرائیل قرار گرفتند.

پس از نصب دروازها از سوی اسرائیل، محمود عباس، رئیس ادارۀ خودمختار فلسطین نیز هرگونه روابط با اسرائیل را تا زمان برداشتن این دروازها به تعلیق درآورد.

اسرائیلی ها، مکرراً محمود عباس را به اجازه دادن ایجاد ذهنیت تحریک آمیز در برابر اسرائیل متهم کرده اند، اما اما آقای عباس این ادعا را رد کرده و میگوید، اشغال پنجاه سالۀ اراضی که برای یک دولت فلسطینی در نظر گرفته شده است، عامل اصلی خشونت میان فلسطینی ها و اسرائیلیان میباشد.

همه دروازهای امنیتی ازاطراف مسجد الاقصی برداشته شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:54 0:00

XS
SM
MD
LG