لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ نقض حقوق مهاجرین در اروپا


"با اطفال مهاجر و بی سرپناه در یونان، به مثابه مجرم برخورد میشود"
"با اطفال مهاجر و بی سرپناه در یونان، به مثابه مجرم برخورد میشود"

واحد خان یک مهاجر افغان گفته است که از سوی پولیس هنگری چندین بار لت و کوب شده است.

دیدبان حقوق بشر می گوید که پولیس و سربازان هنگری، شماری از مهاجرین را شدیداً لت و کوب کرده و آنان را از سرحد به صربستان برگشتانده اند.

حکومت هنگری تا کنون واکنشی در برابر این گزارش دیدبان حقوق بشر نشان نداده است.

از تاریخ پنجم جولای تا کنون، مهاجرینی که در ساحۀ هشت کیلومتری سرحد در داخل هنگری دستگیر میشوند، به صربستان مسترد میگردند.

هنگری سال گذشته، در امتداد سرحد اش با صربستان، سیم خاردار را نیز احداث کرد تا جلو پناهجویان را بگیرد.

واحد خان، یک پناهجوی افغان که اکنون در یک کمپ مهاجرین در داخل قلمرو صربستان به سر میبرد، گفت که سه بار تلاش کرده تا به هنگری برود و هر بار از سوی پولیس هنگری دستگیر شده و پیش از مسترد شدن مورد لت و کوب شدید قرار گرفته است.

پولیس هنگری میگوید که در جریان نخستین هفته پس از وضع مقررات تازه، ۶۲۱ نفر را به صربستان برگشتانده اند.

وضعیت بد اطفال مهاجر در یونان

مهاجرین تنها در سرحد یونان و صربستان با مشکل حقوقی مواجه نیستند. موسسه بین المللی حفاظت از اطفال امروز گزارش داد که در جزیرۀ لیسبوس یونان، با اطفال بدون سرپرست چنان رویه میشود که گویا آنان مجرمین باشند.

هیلی تورنینگ شمیت، رئیس موسسه حمایت از کودکان که امروز از دو کمپ مهاجرین در یونان دیدن کرد گفت که کشور های اتحادیۀ اروپایی حقوق اطفال بی سرپرست را نا دیده گرفته و به آنان توجه جدی ندارد.

بر اساس گزارش این موسسه، بیش از ۱۰۰ کودک مهاجر بدون سرپرست در حال حاضر یا در توقیفگاه های مهاجرین یا هم در قید پولیس و آن هم در حالت بد به سر میبرند.

مخالفت اتریش با اعطای اجازه کار به مهاجرین

در یک انکشاف دیگر، وزیر داخله اتریش پیشنهاد اتحادیه اروپایی را مبنی بر اعطای حقوق کار به پناهجویان در همه کشور های عضو آن اتحادیه، رد کرد.

اتریش سال گذشته در جریان ورود سیل آسای پناهجویان به اروپا، حدود ۹۰ هزار پناهجو را جا داد اما از آن زمان به بعد، کنترول شدید مرزی را برای جلوگیری از ورود پناهجویان به آن کشور روی دست گرفته است.

نظر به پیشنهاد جدید کمیسیون اروپایی، مهاجران و پناهجویان باید شش ماه پس از درج تقاضای پناهندگی شان اجازه کار را دریافت کنند.

اما ولف گانگ سوبوتکا، وزیر داخله اتریش گفت که تصویب این پیشنهاد به معنی دعوت شهروندان کشور های جنگ زده به اتریش بوده و بازار کار آن کشور توانایی جذب این همه پناهجویان را ندارد.

XS
SM
MD
LG