لینک های دسترسی

Breaking News

ورود پناهجویان غیرقانونی به اروپا کم شده است


اکنون روزانه حدود ۵۰ پناهجوی غیرقانونی وارد یونان و حدود ۷۵۰ پناهجوی دیگر وارد ایتالیا می‌شود
اکنون روزانه حدود ۵۰ پناهجوی غیرقانونی وارد یونان و حدود ۷۵۰ پناهجوی دیگر وارد ایتالیا می‌شود

ادارۀ حفاظت مرزهای اروپا گفته است که از ماه اپریل به اینسو ورود پناهجویان غیرقانونی که از مسیر ترکیه و با عبور از دریای اژه به اروپا می‌آیند به گونۀ قابل ملاحظه کم شده است، اما به گفتۀ مقام‌های این اداره اکنون ایتالیا به خط مقدم پناهجویانی مبدل شده است که عمدتاً از لیبیا با عبور از بحیرۀ مدیترانه وارد اروپا می‌شوند.

فابریس لگیری رئیس فرنتیکس یا ادارۀ مسوول محافظت مرزهای اتحادیۀ اروپایی گفته است که در شش ماه نخست ۲۰۱۶ حدود ۳۶۰ هزار پناهجوی غیرقانونی وارد اروپا شده اند که در مقایسه به عین محدودۀ زمانی در سال گذشته، بلندتر می‌باشد. اما به گفتۀ وی سیل پناهجویان از ماه اپریل به اینسو کم شده است.

لگیری گفت که اکنون ایتالیا جای یونان را گرفته و به مقصد ابتدایی ورود اکثر پناهجویان تازه وارد – عمدتاً شهروندان کشورهای جنوب صحرای افریقا - مبدل شده است. او گفت که در حال حاضر روزانه ۷۵۰ پناهجوی جدید به ایتالیا و ۵۰ پناهجو به یونان وارد می شود.

اکنون بیشتر پناهجویان تازه وارد به اروپا شهروندان کشورهای جنوب صحرای افریقا اند.
اکنون بیشتر پناهجویان تازه وارد به اروپا شهروندان کشورهای جنوب صحرای افریقا اند.

فرنتیکس گفته است که در طول سال ۲۰۱۵ بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار پناهجو و مهاجر از کشورهای مختلف عمدتاً از افغانستان، عراق و سوریه به گونۀ غیرقانونی وارد اروپا شد که اکثر آنان ابتدا به یونان و سپس به آلمان و سویدن رفتند.

سخنگوی ادارۀ فرنتیکس گفته است که توافق اتحادیۀ اروپایی – ترکیه برای انسداد مسیر حرکت پناهجویانی که ترکیه وارد اروپا می شوند و نیز توافق ترکیه به جا دادن به پناهجویانی که از اروپا برگشت داده می‌شوند، دو عامل عمدۀ کاهش شمار پناهجویان غیرقانونی در مسیر دریای اژه و یونان بوده است.

در همین حال یک موسسۀامدادرسان بشریروز سه شنبه در صفحۀ تویتر خود از نجات یافتن ۴۰۰ پناهجو در آبهای بحیرۀ مدیترانه خبر داده است.

موسسۀ بشری "ایستگاه امداد به پناهجویان ماورای دریا" در این پیام کوتاه همچنان از یافتن جسد چهار پناهجویی خبرداده است که در سفر پرخطر بحری در مسیر لیبیا – ایتالیا غرق شده اند.

کشتی های این موسسۀ امدادرسان که مقر آن در مالتا است، در عملیات نجات پناهجویانی شرکت داشته است که قایق‌های فرسوده و مزدحم آنان در آب‌های طغیانی و خروشان بحیرۀ مدیترانه غرق شده بود.

اتحادیۀ اروپایی آماده است تا نام ادارۀ فرنتکس را که در وارسا مستقر است، به ادارۀ محافظان ساحلی و مرزی اروپایی مبدل سازد و تا سال ۲۰۲۰ شمار کارمندان این اداره را دوبرابر ساخته و بودجۀ آن را به ۳۲۲ میلیون یورو برساند.

XS
SM
MD
LG