لینک های دسترسی

Breaking News

صدها پناهجوی دیگر در بحیرۀ مدیترانه ناپدید شد


از آغاز سال روان میلادی تا کنون نزدیک به ۱۳۵۰ پناهجو در بحیرۀ مدیترانه غرق شده است
از آغاز سال روان میلادی تا کنون نزدیک به ۱۳۵۰ پناهجو در بحیرۀ مدیترانه غرق شده است

سازمان ملل متحد گزارش داده است که در چند روز اخیر نزدیک به ۲۵۰ پناهجو در اثر غرق شدن دو قایق در بحیرۀ مدیترانه ناپدید شده اند.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفته است که ۱۶۳ سرنشین دو قایق که روز یک شنبه از سواحل لیبیا به سمت اروپا حرکت کرده بود، تا کنون ناپدید بوده و بیم آن می رود که غرق شده باشند.

همچنان، بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، ۸۲ نفر از جمع ۱۳۲ پناهجویی که سوار بر یک قایق بادی رهسپار اروپا بودند، ناپدید بوده و بیم غرق شدن آنان می رود. گارد ساحلی ایتالیا ۵۰ سرنشین این قایق را نجات داده است.

با گرم شدن هوا و مساعد شدن اقلیم در بحیرۀ مدیترانه، به گفتۀ مقام‌های ملل متحد شمار بیشتر قایق‌های حامل پناهجویان، عمدتاً شهروندان کشورهای فقیر افریقایی، توسط قاچاقبران از لیبیا به سمت ایتالیا و اسپانیا به حرکت می افتد.

تازه ترین گزارش سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۳۵۰ پناهجو از آغاز سال روان تا کنون در مسیر حرکت از شمال افریقا به ایتالیا، در بحیرۀ مدیترانه غرق شده و ۴۳ هزار پناهجوی دیگر قادر شدند خود را به اروپا برسانند.

سازمان بین المللی مهاجرت غرق شدن کم از کم ۲۷۰ پناهجویی را تایید کرده است که در سه روز گذشته از سواحل لیبیا به سمت ایتالیا حرکت کرده بودند. بر اساس گزارش این سازمان تنها از روز جمعه تا کنون ۶۶۱۲ پناهجو از غرق شدن نجات داده شده اند.

XS
SM
MD
LG