لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو حکومت ایران را 'رژیم جنایتکار' خواند


وزیر خارجه ایالات متحده در تازه ترین پیام تویتر خود از سرکوب اعتراضات مردمی در ایران انتقاد کرد و حکومت آن کشور را "رژیم جنایتکار" خواند.

این چندمین موضع گیری مایک پمپیو درباره حقوق بشر و رفتارهای حکومت جمهوری اسلامی ایران است.

وزیرخارجۀ امریکا در تویتر ناوقت شام پنجشنبه به وقت واشنگتن نوشته است که "پنج هزار شهروند ایرانی به خاطر اعتراضات ماه جنوری بازداشت شده اند.

مایک پمپیو نگاشته است که صدها درویش، تعدادی از فعالان محیط زیست، ۴۰۰ اهوازی، ۳۰ دهقان اصفهانی؛ همه توسط "رژیم جنایتکار ایران"زندانی شدند.

آقای پمپیو در پایان پیام خود تاکید کرده است که مردم ایران سزاوار احترام به حقوق انسانی شان اند.

همزمان با افزایش اعتراضات در ایران، بازداشت ها افزایش یافته است.

در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برگزاری اعتراضات و تجمع در صورت نداشتن سلاح و خلاف اسلام نبودن، آزاد است، اما اعتراضات اخیر با برخورد شدید حکومت ایران مواجه شده است.

انتقاد مقامات امریکایی از حکومت ایران پس از آن افزایش یافت که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متجده، به تاریخ هشتم ماه می ۲۰۱۸ ازتوافق هسته ای ایران بیرون شدږ آقای ترمپ در آن زمان همچنین اعلام کرد که جمهوری اسلامی با برنامه میزایل های بالستیک خود از یک سو توافق هسته ای را نقض کرده و از سوی دیگر، منطقه را بی ثبات ساخته است.

در دو سال گذشته، پس از توافق هسته ای میان ایران و گروه ۵+۱، تهران چندین بار میزایل های بالستیک خود را آزمایش کرد، اقدامی که موجب انتقاد های شدید و کشور های غربی به خصوص ایالات متحده شد.

اما ایران ادعا می کند که برنامۀ میزایل های بالستیک و آزمایشات آن، جنبۀ دفاعی داشته و تخطی از توافق هسته ای نیست.

XS
SM
MD
LG