لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو: هدف ما جنگ نه، بلکه تغییر رفتار حاکمیت ایران است


وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا گفته است که واشنگتن تهدیدهای ایران را جدی می‌گیرد اما به گفتۀ وی هدف امریکا جنگ نه بلکه ایجاد تغییر در رفتار حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است.

مایک پمپیو در مصاحبه با شبکۀ خبری سی ان بی سی گفت "ایران تهدید فعال بر ضد منافع امریکا در شرق میانه است با این‌حال، قصر سفید از فرصت مذاکره با تهران استقبال می‌کند."

آقای پمپیو همچنین گفت که ایالات متحده شاهد افزایش تهدیدات از سوی ایران است و به گفتۀ وی دولت امریکا از ظرفیت خود برای واکنش به هرگونه اقدام تهاجمی ایران استفاده می‌کند.

در ده روز اخیر ایالات متحده در واکنش به تهدیدات ایران قوا و تجهیزات خود را در شرق میانه افزایش بخشیده است که استقرار کشتی طیاره بردار ابراهام لنکن وبم افگن‌های بی-۵۲ در پایگاه نظامی امریکا در منطقه بخشی از آن است.

وزیر خارجۀ ایالات متحده در گفتگو با شبکۀ خبری سی ان بی سی گفت "می‌خواهیم مطمین شویم که نیروهای بازدارنده را در منطقه در اختیار داریم تا در شرایطی که ایران تصمیم به خطر انداختن منافع ما در عراق یا افغانستان یا یمن یا هر مکان دیگری گرفت، آماده پاسخ به آنها به شیوه‌ای مناسب باشیم".

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفته است که امریکا با استقرار نیرو و تجهیزات نظامی در شرق میانه "جنگ روانی" را در منطقه آغاز کرده است.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده که به شدت منتقد توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهان بود یک‌سال پیش خروج امریکا را از این توافق اعلام کرد و سپس در دو مرحله تحریم‌ها را بر ایران از سر گرفت.

ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید که ایران بزرگترین دولت حامی تروریزم است، برنامه راکت‌های بالستیکی خود را برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ادامه می دهد، و عامل بی‌ثباتی در شرق میانه است.

XS
SM
MD
LG