لینک های دسترسی

Breaking News

سفر غیرمنتظرۀ سرپرست وزارت دفاع امریکا به افغانستان


کرستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده روز سه شنبه ۲۲ دسمبر (دوم جدی) در یک سفر غیرمنتظره وارد کابل شد و با محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان دیدار کرد.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که در دیدار آقای غنی با آقای میلر در مورد روند صلح افغانستان، وضعیت افغانستان و منطقه و حمایت بیشتر از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان صحبت شد.

بر اساس خبرنامۀ ارگ، آقای میلر از افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی و بر تامین آتش بس دایمی تاکید کرده است. او گفته است که ایالات متحده، حکومت و مردم افغانستان به ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را در راستای مبارزه با تروریزم کمک خواهد کرد.

سرپرست وزارت دفاع امریکا با سکات میلر، فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان و شماری از نظامیان امریکایی مستقر در آن کشور نیز دیدار کرده است.

یک روز پیش از سفر آقای میلر به کابل، کنت مک‌کینزی، فرمانده قوماندانی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) با رییس جمهور غنی دیدار کرده و به نقل از اعلامیۀ ارگ در مورد "روند صلح و حمایت از نیروهای افغان" صحبت کردند.

یک هفته پیش، مارک میلی، لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده نیز به دوحه و سپس به کابل سفر کرده با هیات طالبان و رییس جمهور افغانستان دیدار کرده بود.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا حدود پنج هفته پیش دستور داد که ۲۰۰۰ نظامی دیگر امریکایی افغانستان را ترک کرده و تا ۱۵ جنوری ۲۰۲۱ شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به ۲۵۰۰ نفر کاهش یابد.

بر اساس توافقنامۀ ایالات متحده-طالبان که در اواخر فبروری ۲۰۲۰ در دوحه امضا شد، باید نیروهای خارجی تا ماه می سال ۲۰۲۱ به گونۀ کامل افغانستان را ترک کنند.

XS
SM
MD
LG