لینک های دسترسی

Breaking News

با وصف خشم قانونگذاران امریکایی، میلی از تماس‌هایش با چین دفاع کرد


لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا در جلسهٔ استماعیهٔ کمیتهٔ خدمات دفاعی سنای امریکا از تماس‌های تلیفونی با همتای چینی خود دفاع کرده و گفت که دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا قصد حمله به چین را نداشت و این وظیفه او بود که به چینی‌ها اطمینان دهد.

تماس های مارک میلی با همتای چینی‌اش در این اواخر خشم برخی از قانونگذاران امریکایی را برانگیخته است اما آقای میلی روز سه شنبه ۲۸ سپتمبر (ششم میزان) گفت که او در پاسخ به گزارش‌های استخباراتی که بیانگر نگرانی چین از حمله ایالات متحده بود با همتای چینی خود تماس گرفته است.

آقای میلی گفت: "می دانم، مطمینم که رییس جمهور ترمپ قصد حمله به چین را نداشت و برای من مسوولیت داده شده بود که دستورات و قصد ریاست جمهوری را اعلام کنم."

جزییات این تماس‌ها ابتدا در کتاب "خطر" که توسط باب وود وارد و رابرت کوستا، دو خبرنگار واشنگتن پست نوشته شده است، در این اواخر برملا شد.

آقای میلی به کمیتهٔ خدمات دفاعی سنای امریکا گفت: "وظیفه من در آن زمان کاهش تنش بود. پیام من همواره یکسان بود: آرام و ثابت باشید و تنش را کاهش [دهید]. ما به شما حمله نخواهیم کرد. "

برخی از قانونگذاران امریکایی گفته اند که آقای میلی فراتر از اختیارات خود رفته و از جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده خواسته اند که او را از وظیفه‌اش برکنار کند.

آقای ترمپ نیز جنرال میلی را به عنوان یک خیانتکار مورد انتقاد قرار داده و او را "یک دیوانهٔ تمام عیار" خوانده و گفته است میلی "هیچ‌گاه در مورد تماس‌ها با چین به من چیزی نگفته است."

لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا گفته است که تماس های ۳۰ اکتوبر و هشت جنوری او با چین در هماهنگی کامل با وزیران دفاع آن زمان و سایر ادارات امنیت ملی ایالات متحده صورت گرفته است.

آقای میلی گفت که تماس ماه اکتوبر به دستور مارک اسپر، سرپرست وزارت دفاع در آن وقت و تماس دوم به درخواست مقامات چینی و در هماهنگی با دفتر کرستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع انجام شده است.

افزون بر این آقای میلی گفت که ننسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان کانگرس امریکا نیز با او به تماس شده و پیرامون صلاحیت رییس جمهور در مورد پرتاب سلاح هسته‌ای پرسیده بود.

آقای میلی گفت: "فرایندها، پروتوکول‌ها و پروسیجر هایی [برای پرتاب سلاح هسته‌ای] وجود دارد. من بارها به او [پلوسی] اطمینان دادم که هیچ چانس پرتاب غیرقانونی، غیرمجاز یا تصادفی وجود ندارد."

لوی درستیز عمومی قوای مسلح گفت: "من هرگز در تلاش نبودم که روند را تغییر و یا تحت تاثیر قرار دهم، صلاحیت را غصب کنم، یا خودم را در سلسله قومانده داخل کنم، اما از من انتظار می رود و باید سفارشات خود را ارایه کنم و اطمینان حاصل کنم که رییس جمهور کاملاً مطلع است. "

XS
SM
MD
LG