لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار یک پایۀ برق وارداتی اوزبیکستان در پروان


شرکت برق افغانستان (برشنا) می‌گوید که یک پایۀ برق وارداتی صبح روز چهارشنبه ۳۰ جون (نهم سرطان) در ساحۀ "جنگل‌باغ" از مربوطات شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان منهدم شده است.

نیازی سنگر، سخنگوی این شرکت با فرستادن یک پیام ویدیویی به خبرنگاران گفت که با انفجار این پایه، جریان برق وارداتی به کابل قطع شده است.

در یک هفته گذشته این دومین پایۀ برق در پروان است که توسط افراد ناشناس انفجار داده شده است. چهار روز پیش نیز یک پایۀ برق وارداتی اوزبیکستان در منطقه "رباط" این ولایت منهدم شده بود.

سخنگوی شرکت برشنا افزود که کارمندان این شرکت به هدف ترمیم و نصب دوبارۀ این پایه به محل رفته و کار شان را آغاز کرده اند.

دو روز پیش نیز دو پایۀ برق در مربوطات ولسوالی پغمان ولایت کابل واژگون شد که به گفتۀ پولیس، این پایه‌ها در اثر "طوفان" تخریب شدند.

بر اساس معلومات شرکت برق افغانستان در بیش از دو ماه گذشته، حدود ۳۰ پایۀ برق وارداتی در بخش‌های این کشور منهدم شدند که ترمیم هر پایۀ حدود ۱۰۰هزار دالر امریکایی هزینه برداشته است.

آقای سنگر ادامۀ انهدام پایه‌های برق را به "دشمنان روشنایی و مردم افغانستان" نسبت داد و از نهادهای امنیتی خواست که باید جلو این کار را بگیرند.

این در حالی است که اخیراً پولیس ولایت پروان از بازداشت یک گروه سه نفری در پیوند به انفجار پایه‌های برق وارداتی در این ولایت خبر داد.

فرماندهی پولیس این ولایت به خبرنگاران گفت که این افراد از ولسوالی سالنگ بازداشته شده و بررسی‌ها از نزد آنان جریان دارد.

XS
SM
MD
LG