لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار ماین در زابل و پروان؛ ۱۴ غیرنظامی کشته و ۳۷ زخمی


وزارت امور داخلۀ افغانستان می‌گوید که در اثر برخورد یک بس مسافربری با ماین کنار جاده در شاهراه کابل - قندهار، ۱۱ غیرنظامی کشته و ۲۸ تن دیگر زخمی شده اند.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت روز دوشنبه ۱۰ می (۲۰ ثور) به خبرنگاران گفت که این حادثه شب گذشته در منطقۀ "کمپ مسکان" از مربوطات ولسوالی شهر صفا ولایت زابل به وقوع پیوست.

آقای آرین افزود که این ماین توسط جنگجویان طالبان تعبیۀ شده بود که از غیرنظامیان و به ویژه مسافران قربانی گرفت.

او افزود: "طالبان با تعبیه ماین‌ها همواره مردم را هدف قرار داده اند. قربانیان این اعمال تروریستی طالبان، مردم عام، به شمول زنان، کودکان و کهن‌سالان هستند."

در این حال، گل اسلام سیال، سخنگوی والی زابل به صدای امریکا گفت که این بس مسافربری از کابل به طرف قندهار در حرکت بود که با ماین کنار جاده برخورد کرد. او افزود که تمامی قربانیان این حادثه به شفاخانۀ شهر قلات، مرکز این ولایت منتقل شده اند.

در یک رویداد مشابه، مقام‌های محلی ولایت پروان می‌گویند که یک موتر مسافربری در ساحۀ "پل‌متک" از مربوطات ولسوالی جبل‌السراج این ولایت با ماین کنار جاده برخورد کرده است.

عبدالواسع رحیمی، آمر امنیت قوماندانی پولیس این ولایت به صدای امریکا گفت که در این انفجار، سه غیرنظامی کشته و نه تن دیگر، به شمول زنان، زخمی شده اند.

آقای رحیمی افزود که این موتر مسافربری صبح امروز زمانی هدف ماین تعبیۀ شده قرار گرفت که از کابل به سمت بامیان در حرکت بود.

او همچنان گفت که پس از این انفجار، یک ماین تعبیۀ شده دیگر نیز در محل منفجر شد اما به کسی آسیب نرساند.

در این حال برخی منابع محلی ولایت پروان می‌گویند که در انفجار دومی، دست‌کم پنج نفر زخمی شده و برای درمان به شفاخانۀ ملکی این ولایت منتقل شده اند.

این در حالی است که مقامات افغان از کشته شدن چهار سرباز پولیس به ضرب گلوله در ولایت غور، از مرگ دو منسوب اردوی ملی در اثر انفجار یک موتر بم‌گذاری شده در ولایت فراه و کشته شدن قوماندان ولسوالی گیروی ولایت غزنی در اثر انفجار ماین کنار جاده خبر اند.

مسوولیت این انفجارها را تا اکنون فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG