لینک های دسترسی

Breaking News

صدها نفر در پروان علیه طالبان بسیج شدند – مقام‌ها


همزمان با تشدید حملات طالبان در پروان، صدها نفر در این ولایت علیه این گروه بسیج شده و شب گذشته، برای جنگ با گروه طالبان عازم درۀ غوربند این ولایت شده اند.

وحیده شهکار، سخنگوی والی پروان روز یکشنبه ۲۰ جون (۳۰ جوزا) به صدای امریکا گفت این افراد که شمار شان به ۵۰۰ تن می‌رسد در ساحات ناامن این ولایت توظیف شده اند.

خانم شهکار افزود که این نیروی مردمی در هماهنگی با والی ولایت پروان و در همکاری با بزرگان پروان، به ویژه نمایندگان مردم در ولسی جرگۀ این کشور صورت گرفته است.

در این حال، عبدالظاهر سالنگی، نمایندۀ مردم پروان در ولسی جرگۀ افغانستان می‌گوید که با رسیدن این نیروها، روحیۀ نظامیان افغان در درۀ غوربند بلند خواهد رفت و طالبان با شکست مواجه خواهند شد.

آقای سالنگی افزود که در صورت نیاز، نیروهای بیشتر مردمی در مرکز این ولایت آماده خواهد شد.

ویدیوی این افراد که از سوی دفتر رسانه‌های مقام ولایت پروان به نشر رسیده نشان می‌دهد که آنان با سلاح سبک و سنگین مجهز اند.

سخنگوی والی پروان همچنین گفت که طالبان در روزهای اخیر، در ولسوالی‌های شینواری و سیاه گرد تحرکاتی داشته اند که از سوی نظامیان افغان دفع شده است.

خانم شهکار افزود که قرار است به زودی نیروهای کمکی از مرکز به این ولایت به هدف پاکسازی ولسوالی‌های چهارگانۀ درۀ غوربند فرستاده شوند.

او تاکید کرد که امروز بیش از ۱۰۰ تن از نیروی مردمی دیگر با سلاح و مهمات دست داشتۀ شان در هماهنگی با مقام ولایت پروان وارد جنگ با طالبان در ولسوالی شینواری این ولایت خواهند شد.

پروان در همجواری کابل، نه واحد اداری دارد که به گفتۀ مقام‌ها، طالبان در بخش‌های ولسوالی کوه صافی، شینواری، سیاه گرد و بخش‌های ولسوالی بگرام و جبل‌السراج این ولایت حضور دارند.

XS
SM
MD
LG