لینک های دسترسی

Breaking News

خالد: عملیات 'الفتح طالبان' با شکست رو به رو شده است


سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که عملیات بهاری طالبان توسط نظامیان افغان با شکست مواجه شده و این گروه در میدان‌های جنگ هیچ پیشرفت نداشته اند.

اسدالله خالد، روز شنبه (۴ جوزا) در مراسم معرفی فرمانده جدید قول اردوی عملیات‌های خاص گفت که از آغاز فصل بهار تا اکنون گروه طالبان نتوانسته اند هیچ بخشی از افغانستان را تحت کنترول خود درآورند.

او افزود: "در گذشته‌ها شاهد سقوط شهرهای کلان بودیم، شاهد فاجعه‌ها، شاهد قتل عام‌ها و شاهد چور و غارت بودیم، ولی حالا با تمام توانی که طالبان داشتند، موفق به (بدست آوردن) یک نقطه کشور نشدند."

آقای خالد می‌گوید که جنگجویان طالبان در ماه‌های گذشته توانسته اند شماری از پوسته‌های نظامیان افغان را در کنترول خود بگیرند؛ اما هیچ‌گاه موفق به حفظ این پاسگاه‌ها نشده اند.

فرید احمدی، فرمانده جدید قول اردوی عملیات‌های خاص در این مراسم گفت که برای کاهش تلفات نظامیان افعان، عملیات خاص این قول اردو افزایش خواهد یافت و این نیروها حالت تهاجمی را در میدان‌های جنگ خواهند گرفت.

آقای احمدی افزود: "به طالبان هشدار می‌دهم که خود را بی‌هدف نکشید، خود را معلول نسازید، به خانواده و فرزندان تان رحم کنید. بیاید سلاح تان را به زمین بگذارید."

گروه طالبان در اوج گفتگوهای صلح میان زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان و نمایندگان این گروه در قطر، عملیات بهاری شان را زیر نام الفتح اعلام کردند که این اقدام، واکنش‌های زیادی به همراه داشت.

XS
SM
MD
LG