لینک های دسترسی

Breaking News

اتمر به قریشی: اظهارات وزیر داخلۀ پاکستان غیر مسوولانه است


وزیر امور خارجۀ افغانستان به گفته‌های اخیر وزیر داخلۀ پاکستان منبی بر اینکه دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد ربوده نشده گفته است که این اظهارات غیرمسوولانه بوده و روابط میان دو کشور را آسیب می‌رساند.

شیخ رشید احمد، وزیر داخلۀ پاکستان گفته است که سلسله علی‌خیل، دختر نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد ربوده نشده و این دسیسه را استخبارات هند به راه انداخته است.

حنیف اتمر در یک مکالمۀ تلیفونی با شاه محمود قریشی، وزیر خارجهٔ پاکستان ضمن نگرانی از این اظهارات آقای رشید احمد گفته است: "اظهار نظرهای غیرمسلکی و قضاوت‌های پیش‌از وقت، روابط دوجانبه و اعتبار تحقیقات جاری را که هنوز تکمیل نشده است، به ‌شدت آسیب می‌زند."

آقای اتمر افزوده که افغانستان آماده است در پیش‌برد تحقیقات با اسلام‌‌آباد همکاری کند تا علامان این قضیه گرفتار و محاکمه شوند.

آقای اتمر افزوده که قرار است به زودی هیاتی برای پیگیری این قضیه به اسلام‌آباد سفر خواهد کرد. او تاکید کرده است که اقدامات بعدی در پرتو یافته‌های این هیات اتخاذ خواهد شد.

وزیر داخلۀ پاکستان دیشب در یک مصاحبه با شبکۀ تلویزیونی جیو پاکستان گفت: "به تمام ملت این را می‌گویم که این یک دسیسه جهانی است، سازمان استخباراتی هند این خبر را در تمام جهان نشر کرده است."

آقای رشید احمد افزود که سازمان استخباراتی هند می‌خواهد پاکستان را در سطح بین‌المللی "بد" معرفی کند.

وزارت خارجۀ افغانستان در اعلامیه‌ای به نقل از آقای قریشی گفته است: "طبق هدایت مستقیم نخست ‌وزیر پاکستان، تحقیقات در این مورد به زودی تکمیل و در روشنی آن اجرات صورت خواهد گرفت."

آقای قریشی همچنین از اقدامات جدی برای تامین امنیت نمایندگی‌های سیاسی و دپلومات‌های افغانستان در اسلام‌آباد اطمینان داده است.

وزارت خارجۀ افغانستان دو روز پیش خبر داد که سلسله علی‌خیل، دختر نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در پاکستان به تاریخ ۲۵ سرطان هنگام برگشت به خانه از سوی افراد ناشناس در اسلام‌آباد اختطاف و مورد "شکنجۀ شدید" قرار گرفته است.

در پی این رویداد، وزارت خارجۀ افغانستان روز شنبه سفیر پاکستان مقیم کابل را احضار کرد و خواستار دستگیری فوری و به کیفر رسیدن عاملان اختطاف سلسله علی‌خیل شد.

صدر اعظم پاکستان پولیس اسلام آباد و سایر نهاد‌های تنفیذ قانون را دستور داده تا این قضیه را در اولویت کاری خویش قرار داده و عاملین آنرا در ظرف ۴۸ ساعت دستگیر کنند.

XS
SM
MD
LG