لینک های دسترسی

Breaking News

محقق به تیم انتخاباتی عبدالله پیوست


تیم انتخاباتی "ثبات و همگرایی" به رهبری عبدالله عبدالله اعلام کرده است که حاجی محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان توافق کرده است تا در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ یکجا با تیم آقای عبدالله به مبارزه بپردازد.

در اعلامیۀ مشترک تیم ثبات و همگرایی و حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان که در صفحۀ رسمی فیسبوک آقای عبدالله نشر شده، آمده است که دو طرف "با در نظرداشت وضعیت حساس فعلی کشور، با درک مسوولیت‌های بزرگ ملی،‌ برای تقویت وحدت ملی و تضمین یک افغانستان متحد، سربلند، قوی و پر افتخار توافق کردند تا در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ مشترکاً به مبارزه بپردازند".

اعضای حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در صحبت با صدای امریکا اعلامیۀ نشر شده از سوی تیم ثبات و همگرایی را تایید کردند.

تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری محمد حنیف اتمر در آغازین روزهای مبارزات انتخاباتی نامزدان، کارزارهای انتخاباتی خود را به تعلیق درآورده و علت آن را خدشه‌دار شدن اعتبار انتخابات "به دلیل اقدامات غیرقانونی و بی‌باکنه تیم حاکم" خوانده بود.

اما گزارش‌هایی نیز نشر شد که گویا اختلافات درونی میان اعضای تیم صلح و اعتدال به ویژه اختلاف محمد یونس قانونی و عطا محمد نور با آقای اتمر در زمینۀ ایجاد پست صدر اعظمی در این تکت، سبب از هم پاشیدگی این تیم شده است.

آقای محقق که در حال حاضر، معاون دوم رییس اجراییه عبدالله عبدالله است، مشخص نیست که در تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی چی سهمی خواهد داشت.

تا کنون تیم انتخاباتی صلح و اعتدال در مورد پیوستن آقای محقق، معاون دوم این تیم با تکت انتخاباتی عبدالله عبدالله ابراز نظر رسمی نکرده است.

XS
SM
MD
LG