لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان در شش ماه ۱۲۱۰ غیرنظامی را کشته اند – وزارت داخله


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

وزارت داخلۀ افغانستان اعلام کرد که طالبان در شش ماه گذشته بیش از ۱۳۰۰ تحرک تهاجمی را انجام داده که منجر به تلفاتی سنگین غیرنظامیان در این کشور شده است.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت روز چهارشنبه ۱۸ نومبر (۲۸ عقرب) با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت که ۵۳ حمله انتحاری و انفجار ۱۲۵۰ حلقه ماین در نقاط مختلف افغانستان شامل این حملات طالبان بوده است.

او افزود: "از اثر این حملات تروریستی موتر بم و حملات انتحاری و انفجار ماین‌های طالبان تروریست، متاسفانه که ۱۲۱۰ تن از هم‌وطنان ملکی ما به شهادت رسیده اند".

سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان گفت که در نتیجۀ حملات نزدیک به ۲۵۰۰ غیرنظامی زخم برداشته اند.

حکومت افغانستان به این باور است که طالبان توان مقابله رو در رو با نظامیان این کشور را از دست داده و به همین سبب بیشتر تکتیک جنگی شان را بر حملات انفجاری متمرکز کرده اند. اما طالبان تا اکنون در این مورد تبصره نکرده اند.

این در حالی است که گفتگوهای هیات مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در مورد طرزالعمل مذاکرات صلح در دوحه با بن‌بست مواجه شده است.

روز گذشته اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفت که این کشور در مورد موفقیت گفتگوهای صلح مطمین نیست.

ریاست جمهوری افغانستان نیز اعلام کرد که طالبان به دلیل اینکه به تعهدات شان عمل نکرده اند، در نزد مردم و حکومت افغانستان و جامعۀ جهانی ملامت استند.

مذاکرات بین‌الافغانی به تاریخ ۱۲ سپتمبر در دوحه آغاز شد، اما تا اکنون هردو جانب روی طرزالعمل مذاکرات به توافق نرسیده اند.

XS
SM
MD
LG