لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در افغانستان؛ واقعات مثبت به بیش از ۳۵ هزار رسید


وزارت صحت عامۀ افغانستان گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در آن کشور بهبود یافته و ۲۱ نفر دیگر در اثر این بیماری جان باخته اند.

با ثبت آمار جدید، مجموع بهبودیافتگان کروناویروس در افغانستان به ۲۲ هزار و ۸۸۱ نفر و شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس به ۱۱۱۵ مورد رسیده است.

معصومه جعفری، معاون سخنگوی وزارت صحت عامۀ افغانستان روز پنجشنبه ۱۶ جولای (۲۶ سرطان) به خبرنگاران گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته از جملۀ ۴۱۸ واقعه مشکوک کروناویروس در سراسر این کشور ۷۶ مورد مثبت ثبت شده است.

به گفتۀ وی، آمار مجموعی واقعات مثبت کروناویروس در سراسر افغانستان به ۳۵ هزار و ۷۵ واقعه رسیده است.

از سویی هم، مرکز تجرید ۳۰ بستر در شفاخانه جمهوریت کابل برای تداوی و مراقبت از بیماران کروناویروس امروز افتتاح شد.

وزارت صحت عامۀ افغانستان گفت که این مرکز با تمام تجهیزات طبی در بخش‌های عاجل، سراپا، عملیات، مراقبت‌های ویژه و نمونه‌گیری مجهز است.

احمد جواد عثمانی سرپرست صحت عامۀ افغانستان گفت: "دیگر مریض کرونا مختص به یک یا دو شفاخانه نمی‌باشد؛ بلکه کل سیستم صحی افغانستان طوری که در پالیسی‌های خود یک ماه پیش اعلام کردیم، آماده به این شده اند که (بیماران کرونا) را بپذیرند".

سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان افزود که بحران ویروس کرونا در این کشور هنوز موجود است و باید مردم توصیه‌های صحی را رعایت کنند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی شیوع کرد و سپس در سراسر دنیا گسترش یافت و به همه‌گیری مرگ‌بار تبدیل شد.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح پنجشنبه ۱۶ جولای (۲۶ سرطان) این ویروس در سراسر جهان جان نزدیک به ۵۸۵ هزار نفر را گرفته و بیش از ۱۳ میلیون و ۵۷۸ هزار نفر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG