لینک های دسترسی

Breaking News

مساجد در تاجیکستان پس از ده ماه انسداد بازگشایی می‌شود


هزاران مسجد که به دلیل جلوگیری از انتشار کروناویروس در سرتاسر تاجیکستان از ده ماه به اینسو مسدود بودند، قرار است به تاریخ اول فبروری بازگشایی شود.

ادارۀ اطلاعات حکومت تاجیکستان روز چهار ۲۰ جنوری (اول دلو) گفت که مساجد در سرتاسر آن کشور بازگشایی خواهند شد، اما این اداره هشدار داده است که اگر معیارهای بهداشتی رعایت نشود، این اماکن عبادی دوباره مسدود خواهند شد.

در بیانیۀ ادارۀ اطلاعات حکومت تاجیکستان آمده است که نمازگزاران باید مقررات بهداشتی را "جداً رعایت" کنند و در هنگام ادای نماز جماعت، به ویژه نماز جمعه، ماسک‌های طبی بپوشند.

شیوع کروناویرس در تاجیکستان آهسته شده و از آغاز سال روان به اینسو فقط شمار اندک موارد مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در آن کشور ثبت شده است، اما کارشناسان صحی نسبت به آمار ارایه شده از سوی حکومت تاجیکستان ابراز تردید کرده و گفته اند که آزمایش کروناویروس در آن کشور فراگیر نبوده و آمار حقیقی بلندتر از آنچه است که ارایه می‌شود.

بر اساس آمار ارایه شده از سوی پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، شمار واقعات کروناویروس در تاجیکستان تا چاشت چهارشنبه ۲۰ جنوری به حدود ۱۳۳۰۰ و مرگ و میر ناشی از آن به ۹۰۰ نفر رسیده است.

بیش از ۹۵ درصد جمعیت ۹.۵ میلیونی تاجیکستان مسلمان و عمدتاْ متدین استند، اما حکومت مستبد سیکولار تاجیکستان کنترول شدیدی را بر امور مذهبی و مناسک دینی در آن کشور اعمال کرده است.

XS
SM
MD
LG