لینک های دسترسی

Breaking News

تمجید محب از 'افشاگری' وزیر داخلۀ پاکستان


مشاور شورای امنیت ملی افغانستان از "افشاگری" وزیر داخلۀ پاکستان دربارۀ پشتیبانی آن کشور از گروه طالبان تمجید کرد.

اخیراً شیخ رشید احمد، وزیر داخلۀ پاکستان در مصاحبۀ با تلویزیون جیونیوز این کشور گفته است که اکثر خانواده‌های رهبران طالبان در شهرهای پاکستان زندگی می‌کنند.

آقای احمد افزوده که اجساد طالبان در خاک این کشور دفن می‌شوند و مجروحین آنان نیز به پاکستان منتقل شده و در آنجا مورد درمان قرار می‌گیرند.

حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان روز دوشنبه ۲۸ جون (هفتم سرطان) در صفحۀ تویترش نگاشته است: "من شیخ رشید، وزیر داخله پاکستان را به دلیل افشای حمایت پاکستان از طالبان تحسین می‌کنم. ما به بیشتر پاکستانی‌های شجاع‌ نیاز داریم تا در برابر حمله به افغانستان صحبت کنند."

وزیر داخلۀ پاکستان در بخشی از گفته‌های خود از گروه طالبان خواسته است تا به تحریک طالبان پاکستانی و دیگر گروه‌ها اجازۀ فعالیت علیه این کشور را ندهند.

وزارت امور خارجۀ افغانستان به این اظهارات شیخ رشید احمد واکنش نشان داده و گفته است: "تحریک طالبان پاکستان (TTP) به‌ هیچ وجه در افغانستان هسته‌گذاری نشده و نه در خاک ما فعالیت دارد. این تحریک، بر اساس پالیسی امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان، در کنار سایر گروه‌های تروریستی، دشمن صلح، ثبات و رفاه در افغانستان و منطقه شناخته شده [است]."

این وزارت در یک اعلامیه‌ای نگاشته است که حکومت افغانستان همواره بر عملی‌شدن قطعنامۀ شورای امنیت ملل متحد و توافقنامۀ صلح دوحه مبنی بر قطع روابط طالبان با سایر گروه‌های تروریستی، به شمول تحریک طالبان پاکستانی تاکید کرده است.

وزارت امور خارجۀ افغانستان از همۀ کشورها، به ویژه پاکستان خواسته است که علیه گروه‌های تروریستی به صورت "مشترک، یکسان و بدون تبعیض" برخورد کنند.

این در حالی است که روز گذشته امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان پس از برگشت رییس جمهور غنی و هیات همراهش از امریکا به کابل، به اسلام‌آباد هشدار داد که هزینۀ همسویی با طالبان بسیار سنگین خواهد بود.

XS
SM
MD
LG