لینک های دسترسی

Breaking News

مسک از تصمیم‌اش در مورد گرفتن پول از حساب‌های تایید شدهٔ تویتر دفاع کرد


ایلن مسک، مالک جدید تویتر، روز گذشته ششم نومبر (۱۵ عقرب) از تصمیم‌اش در مورد گرفتن پول در مقابل مهرتاییدی حساب‌های تویتر با وجود‌ آنکه به گونهٔ گسترده بر آن انتقاد شده است، دفاع کرد.

مسک در یک تویت در پاسخ به نگرانی‌های انجمن‌ها، شرکت‌های اشتهارات و حتی ملل متحد مبنی بر هراس از افزایش نفرت پراکنی نفرت پراگنی و پخش معلومات نادرست گفت که تایید حساب‌های تویتر به گونهٔ گسترده "ژورنالیزم را دموکراتیک ساخته و صدای مردم را قوت می‌بخشد".

بر اساس طرح جدید مسک، کاربرانی که ماهانه هشت دالر پرداخت کنند، نشانهٔ آبی تویتر را دریافت خواهند کرد.

علامت آبی رنگ در کنار نام کاربر به این معنا است که تویتر تایید می‌کند که حساب متعلق به همین شخص یا شرکت است.

در حال حاضر، تنها حساب‌های واجد شرایط، مانند فعالان، خبرنگاران و شخصیت‌ها معروف می‌توانستند نشانهٔ تاییدی دریافت کنند، اما مسک آنرا سیستم "خان و غریب" خوانده است.

قرار است این سیستم سر از روز چهارشنبه عملی شود.

تویتر در بخش توضیحات اپلیکیشن نوشته است که "حساب شما نشانهٔ آبی دریافت خواهد کرد، مانند شخصیت‌های معروف، شرکت‌ها و سیاستمدارانی که تا اکنون آنان را تعقیب می‌کردید."

مسک پس از خریداری تویتر هیات مدیرهٔ این غول رسانه‌ای را از وظیفه برکنار کرد.

این در حالی است که شرکت میتا، که فیسبوک نیز بخشی از آن است، اعلام کرده است که هزاران تن از کارمندان خویش را برکنار خواهد کرد.

نشریهٔ والستریت ژورنال روز گذشته به نقل آگاهان گزارش داد که قرار است میتا روز چهارشنبه تصمیم‌اش را در این مورد اعلام کند که در پی آن هزاران نفر بی‌کار خواهند شد.

میتا که رسانه‌های فیسبوک، انستاگرام و وتس‌اپ در آن شامل است، تا ماه سپتمبر سال جاری در کشورهای مختلف در حدود ۸۷ هزار کارمند داشت.

مارک زاکربرگ، رییس اجرایی می،ا نتایج ربع سوم سال را مایوس کننده خوانده و گفته است که در سال آینده، شمار کارمندان میتا کاهش خواهد یافت، اما در مورد تعداد آنان معلومات نداده است.

XS
SM
MD
LG